Saturday, December 13, 2008

Peringatan : Aku bukan pungguk!

(Masih cerita tentang terbang yang tak sudah)

Bulan mula rindukan aku.
Aku yakin.
Sebab mak selalu pesan percaya pada hati.
Dan hati aku pilih untuk percaya pesan mak.
Aku pasti bulan mula rindukan aku.
Jika kalian juga rindukan aku, silakan!

Aku masih terus lagi terbang.
Malah makin jauh dan makin melayang.
Sebetulnya sudah pun kembali jejak tanah.
Kemudian aku kembali kibaskan sayap untuk terus tinggi.
Tapi aku masih belum pulang.
Ironinya aku masih lagi terbang dan terus terbang.

Aku jauh di negeri orang.
Tapi aku pasti kan pulang!

. . . . . . .

Peringatan : Aku bukan pungguk!

24 comments:

AiE bAhRi said...

Ya..
aku juga pasti bulan rindukn kamu.
Maka itu, janganlah terbang jauh2..
kang tak jumpa sarang asal pulak..
kih3

pemikir lapuk said...

habis masuk ktagori apa?....aku ni lapuk....hehehehe

patungcendana said...

semakin tinggi kau terbang
semakin jauh kau pergi
namun
bulan masih tetap disini
masih dipagari
menunggu dan menanti
saat kau akan kembali...
walaupun kau bukan pungguk...

siggplus said...

sejak bila lu pandai puitis2 ni

redzuwan said...

salam...

jika diberi peluang,
ingin aku meminjam sayap terbang,
supaya dapat aku menyapa bulan,
kabarkan padanya,
betapa pungguk amat merinduinya,
betapa riba juga perlu disinggahinya,

tapi apa daya,
peluang itu seolah tiada...
tak sempurna...

tasikmerah said...

kamu mesti kapal terbang air asia kan?


:p



.

tegezoot said...

kalau bukan pungguk.. apa? kelawar?

Jowopinter said...

terbanglah. Tapi jalan lupa jalan pulang. :)

Mdm.Zend said...

bulan hanya matching ngan pungguk...

addyaholix said...

aie,
sarang aku sarang tembaga. walau tembaga, aku takkan lupa sebab jasanya =)

lapuk,
kategori syair lama. atau syair lapuk haha!

cendana,
aku juga tunggu bulan. tunggu untuk aku dakap erat.

siggplus,
sejak gua mula terbang haha!

redzuwan,
salam. tak perlu sempurna. kau cuma perlu pejam mata, dan kau akan mula terbang. percayalah!

tasikmerah,
haha!

tegezoot,
aku merak. sebab merak perumpamaan untuk yang kacak haha!

purp,
aku tak pernah lupa.

mdm,
saya juga matching. tapi sungguh saya bukan pungguk!

pemikir lapuk said...

jgn kau dgr puisi dusta..dgrlah puisi di pusaka..yg telah temurun....hahahaha

hanafana said...

yaa..kembali ke sangkar.. =)

artsoul said...

jgn tebang tinggi sght..

i-chimera said...

jgn terbang terlalu tinggi, sebab kalau jatuh mesti akan parah...

jgn pula terbang terlalu jauh... bimbang penat tak tak daya pulak nak terbang pulang...

kemana pun kita bulan yg sama akan tersenyum pada kita... tak apalah kalau bulan tak rindukan kita... dia masih sudi bagi senyuman pun dah memadai...

addyaholix said...

lapuk,
aku cuba cipta puisi aku sendiri.

hana,
ya. dan pasti!

artsoul,
dah tinggi pon. jauh ke balik awan.

chime,
doakan aku mampu terbang untuk pulang =)
tengok bulan malam tadi? kita tengok bulan yang sama walau dari benua berbeza.

siggplus said...

lu terbang g mana?lu pilot ke?ke stewardess..mesti comel pkai skirt kan..haha

patungcendana said...

re:when u look at me...kamu nampak patung... :-)

tapi...
patungcendana tak punya hati
kerana hati boleh dilukai

patungcendana tak punya perasaan
kerana perasaan boleh dikuasai

namun...
beneath patungcendana
there is a dream
kerana impian itu miliknya sendiri...

i-chimera said...

semoga kau akan terus terbang dgn kuat dan selamat... ada yg sedang menunggu kau pulang...

addyaholix said...

siggplus,
sekarang gua dah sampai bursa. dan gua tak pakai skirt. maaf sebab kecewakan lu!

cendana,
yang aku nampak mungkin cuma patung. tapi aku tahu dalamnya punya jiwa yang hebat =)

chime,
aku betul-betul harap ada yang tunggu. dan harapan aku bukan cuma bulan!

aku chi said...

ibu cakap kalau kita ingat kat seseorang maknanya orang tu juga ingat dekat kita... hmmmm... aku juga rindu bulan, mungkinkah juga bulan rindu aku?

Anonymous said...

yakin btl u ngan hati..
kata org ik0t hati mati..
ik0t rs binasa..
ala ckp je la kat bulan: i miss u..n hope that u miss me as much as i d0..
ehehe..
kn ke snang..

addyaholix said...

chi,
ya! kau cuma perlu yakin.

...,
aku yakin dengan hati aku!

Ad Rifza said...

Siapakah pungguk..siapakah bulan?..hehe

addyaholix said...

ad,
siapa ya? haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...