Sunday, December 07, 2008

Penghargaan dari aku buat aku!

I-Chimera pernah bercerita tentang penghargaan yang kita patut bagi untuk diri sendiri.
Penghargaan sebagai tanda menghargai penat lelah sendiri.
Penghargaan yang kita kadangkala beri pada diri sendiri bila tak senang hati.

Dan hari ini aku beri penghargaan untuk diri sendiri.
Bukan sebab aku tak senang hati.
Tapi cuma sebab aku rasa dah waktunya aku menghargai diri aku.
Walaupun sebetulnya setiap waktu aku menghargai diri sendiri.
Hampir setiap hujung bulan aku hadiahkan sesuatu untuk diri aku.
Selalunya aku pakaikan sesuatu yang baru pada tubuh.
Supaya aku kelihatan baru setiap awal bulan.
Dengan harapan ada yang akan perasan.
Dan memang ada yang perasan haha!

Kali ini pun sama.
Aku betul-betul beri penghargaan buat diri sendiri.
Jeans berjenama.
Short pant(baca : seluar pendek) berjenama.
T-shirt(baca : baju T) berjenama.
T-shirt(baca : baju T) berjenama.
Aku sebut T-shirt(baca : baju T) berjenama dua kali sebab aku beli dua.
Travel bag(baca : beg melancong) juga berjenama.
Aku sengaja sebut "berjenama" tanpa sebut jenama yang aku maksudkan supaya aku tak kelihatan riak.
Walaupun kalian pasti dah pun mengutuk aku menunjuk-nunjuk bila sebut "berjenama" itu sendiri.
Persetankan!
Blog aku, suka hati akulah haha!

. . . . . . .

Malam ni aku tidur berselimutkan barang-barang berjenama baru aku.
Diulang malam ni aku tidur berselimutkan barang-barang berjenama baru aku.
Baru ok!
Maksudnya sebelum-sebelum ini pun aku beli yang berjenama haha!

. . . . . . .

Aku mimpi punya jenama sendiri!

8 comments:

PeminatJutawanMalaysia said...

haha satu idea yg aku sendiri pun amalkan...biarlah kita bayar kat diri kita dengan sesuatu yang memberi kepuasan pada diri kita.....

arsaili said...

salam...hasrat untuk memiliki jenama sendiri mungkin menjadi kenyataan jika diusahakan

patungcendana said...

err...selimut dan bantal pun ada jenama ke? aku pun suka beri penghargaan pada diri sendiri...aku tgk cermin dan kata...huh...kau memang lawa...sgt in love with my own reflection gitu...

re: ya ini utk kamu...setuju juga dgn apa yang u tulis...tapi kadang kala berterus-terang boleh mengelakkan salah-faham...at least kita tahu kenapa...dan mungkin kita akan faham kenapa dia begitu...then, we can get on with our lives...tapi...ye la, lain padang lain belalang...

blackpurple @ jowopinter said...

Aku 'tertag' kau la... :D

hanafana said...

wah..begini..sgt parah..tid0r dgn barang² berjenamaa...tat0otss..

aku chi said...

hmmmm... motivasi yang sangat bagus... dan boleh jadi terapi... mengembirakan seperti anak kecil bermain lumpur di dalam hujan dan si ibu hanya senyum riang... wujudkah situasi demikian? hahahahaha

Mak Su said...

oh..orang kata alah membeli menang memakai, dan saya pun nak ada jenama sendiri, tapi dok fikir tagline, sampai migrain :(

addyaholix said...

jutawan,
aku peminat jutawan!

arsaili,
tunggu jenama aku!

cendana,
aku juga kerap jatuh cinta dengan diri sendiri. sebab tu banyak penghargaan aku bagi untuk diri sendiri.

purp,
penggunaan "tertag" yang ko guna macam tak menggambarkan apa yang ko buat purp haha!

hana,
tiba-tiba aku jadi taksub malam tu!

chi,
aku rindu main lumpur.

maksu,
tagline saya berunsur 18sx boleh? haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...