Sunday, February 22, 2009

Malam pasti datang.

Malam tadi berlalu.
Dan siang kembali.
Tapi malam takkan pergi terus.
Malam takkan hilang.
Malam akan kembali.
Malam pasti datang.
Malam yang muncul akan tetap sama.
Malam yang penuh dengan gelap pekat.
Yang sentiasa punya bulan.
Yang terkadang nampak bintang.
Cuma "rasa"nya yang mungkin berbeza.

Tapi malam pasti datang.
Melainkan dah tersurat, siang ini yang terakhir!

34 comments:

Sufi Idany said...

addy... malam dan siang silih berganti...itu aturan sejak azal melainkan Allah naikkan mentari siang dari barat maka malam tidak lagi berganti.

wahyudimy said...

aku juga cinta malam

patungcendana said...

ini bukan pertama kali kamu menulis tentamg malam...dan ini bukan kali pertama aku katakan...aku benci malam...

re: memang bukan salah angin jika layang2 mu terbang rendah...mungkin kamu tidak cukup mahir untuk melayangkan nya, atau mungkin layang2 itu sendiri yang cacat...:-)

Anonymous said...

i love ur writing...bersama malam jiwa tenang, bersama malam ku kongsikan rasa kasih ini

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

aku menanti malam....

wahyudimy said...

dunia yg cuma ada satu cinta untuk semua. dan kita hidup dalam indahnya perbezaan. terlalu indah sekali pun untuk aku garapkan dalam mimpi.dem! Kalaulah...

cik siti penguin said...

lg skali tulis psl malam. =]

MaNuSiA_RuMiT said...

puisi kau ini aku kira hebat addy...

Monkey D Luffy said...

siang yg terakhir? tobat! tobat!

A t i Q a h said...

Anda suka malam. Saya suka bulan. Tidak kira apa item sekalipun, semoga ia menjadi inspirasi dalam diri untuk terus bersedia dengan hal kehidupan. :)

AiE bAhRi said...

Malam sekarang tidak sesejuk malam dahulu.

Panas...

azie said...

aku pasti datang menjemputmu~

itu lirik lagu,ahaha

ai suka malam. tapi ai takut juga gelap2,ahaha

addyaholix said...

sufi,
ya. itu yang dah tersurat. cuma saya selalu mahu malam lebih panjang.

wahyudimy,
aku rasa malam juga cintakan aku. haha!

cendana,
saya tahu kamu benci malam. mungkin kamu ada sebab kamu sendiri. saya cintakan malam. tapi saya tak benci siang. cuma cinta saya lebih pada malam berbanding siang.

...,
terima kasih. itu kira penghargaan buat aku.

zara,
=)

wahyudimy,
beza itu yang buat hidup ada warna. kan?

penguin,
ya sekali lagi. bosan kan? haha!

rumit,
terima kasih. kalaulah ini mampu aku namakan puisi.

luffy,
kau main-main kan. haha!

atiqah,
malam dan bulan. cantikkan? lagi indah kalau ada bintang =)

aiebahri,
walau malam panas, tapi aku suka malam. damai.

azie,
ok. nanti bila malam i temankan. oit! jangan fikir negatif ok. haha!

patungcendana said...

re:...aku ingat aku sorang je yang bosan...next time kalau bosan, sms la aku...boleh kita berinteraksi...lupa pulak...takde phone number...hehehe...tapi, at least kamu tak makan...aku makan tak berhenti2...rasa macam berat dah naikm 5 kg...huhuhu

13may said...

jom lepak malam malam :D

ab geldofg said...

manusia akan risau kalau siang tk btukar mjadi mlm...mlm tk btukar mjadi siang

tasikmerah said...

ada org, siang pakai seluar, malam pakai skirt.


.

Namaku Min said...

malam-malam saya semakin tenang..harap malam kamu juga..

aie akaike said...

siang aku keje, mlm aku keje. huh.

chimera said...

moga malam ini malam yg indah untuh addy...

sutera putih said...

malam adalah waktu untuk melepak,,,
zasss,,,
ops,,,
tumpang lalu,,,

azie said...

ha ha ha. mau teman?

yu tipu.siang pun u takde. apatah lagi malam

eceh, tetiba ai emo.

:-)

addyaholix said...

cendana,
makan tu kan sebahagian dari nikmat hidup. haha!

13may,
jom lepak!

abgeldofg,
sebab itu aku syukur sebab malam ganti siang.

tasikmerah,
ada orang siang pakai seluar, malam langsung tak pakai apa. haha!

min,
malam memang waktunya saya tenang =)

aieakaike,
kau robot atau apa? haha!

chime,
moga indah untuk kita semua =)

suteraputih,
ya. sila-sila!

azie,
sebab dalam hati ada cinta? haha!

- Isabella - said...

oh..

so nice..

very touching..

keep it up!

Mak Su said...

malam pasti kan datang... itu janjinya awal-awal dahulu :), kecuali perintah bertukar.

Penoreh said...

malam adalah karekter yang sebenar

Princess Liyana said...

ya btol!kalau sdh tkdir kita tidak akan jumpa mlm..mkn malam yg sblmnya akan jadi yg terakhir..btol tak bro?

rudy bluehikari said...

yang tersirat...kejadian itulah yg paling ghaib tak termampu oleh makhluk menciptanya....

azie said...

dalam hati ada chenta?

ouch~

jumapx said...

malam akan tetap datang...
walau gelapnya tetap sama...
namun
cerita malam tetap berbeza~

patungcendana said...

re:...eh...karam singh tu bukan melayu ke...hahaha...

apa peribahasa untuk diri kamu addy?

~~~ kay ~~~ said...

malam tadi berlalu
bersama mimpi mimpi indah
kalau siang ini yang terakhir...
bersediakah kita utk bertemuNYA...

addyaholix said...

isabella,
terimakasih untuk itu =)

maksu,
maksud maksu telus atau tersirat? haha!

penoreh,
ya. malam menghidupkan siang rasanya. itu cuma pendapat peribadi.

liyana,
bijak bijak. haha!

rudy,
sebab itu lumrah. kita hanya manusia biasa. yang berkuasa cuma DIA.

azie,
untuk teman-teman juga boleh jadi cinta bukan? atau kamu ada maksud yang lain? haha!

jumapx,
cerita juga mungkin boleh jadi sama, tapi "rasa" nya yang aku yakin pasti berbeza. pasti!

cendana,
apa kamu fikir sesuai untuk saya? haha!

kay,
kamu memang bijak bermadah pujangga kan? baca tulisan kamu dalam blog cendana. bagus sekali =)

hanafana said...

hurm..
air dicincang tak kan putus!
Yeahh~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...