Thursday, February 19, 2009

Aku mahu sehebat dia!

Dedikasi buat seorang yang aku istilahkan sahabat :

Aku mahu sehebat dia.
Walau hati hampir hancur, dia masih kuat.
Walau jiwa hampir musnah, dia masih gagah.
Dia masih mampu ukir senyum.
Aku mahu sehebat dia.

Sungguhlah.
Bila mainan emosi datang, manusia sekuat Hang Tuah pun mampu tewas.

Sungguh aku mahu jadi sehebat dia!

52 comments:

ab geldofg said...

tuhan jadikan kita....

wahyudimy said...

mahu jadi setampan aku??
forget it son.

ibarat berudu mahu jadi ikan emas.

Princess Liyana said...

hmm mgkn dia penuh dgn smgat tabah..;)

kamu pun bleh jd g2, kalau kamu mahu;)

MaNuSiA_RuMiT said...

pasti sahabat kau hebat addy

patungcendana said...

mungkin kamu lebih hebat dari dia...:-)

re:aku sudah penat menjadi berani...aku cuma mahu tidur...

en_me said...

kawan menangis pun sukar dicarikkks.. kannns

miezi said...

jadi diri sendiri lagi hebat.

cik siti penguin said...

semoga kite semue dpt menjd lbih hebat :)

aie akaike said...

mahu jadi sehebat aku? ;)

LaDy_ZeRa said...

siapakah dia yg hebat??

- jinggo - said...

siapa dia yg bertuah tu...
itu yg terbaik.....
cari dan jadi orang hebar yg panduan.
pastikan
paksinya masih berasas...

hanafana said...

setiap org ada kelebihan masing2..
:D

Namaku Min said...

sy sedang tewas.. :(

jejaka anggun said...

addyaholix...

jgn citer pasal i kat org lain, ok?

;)

Nizam.Ariff said...

Aku mahukan dia...

tasikmerah said...

ya. aku memang kuat. aku minum redbull.

he he.


.

jumapx said...

perlukah mencuba jadi sehebat dia...
sedangkan kita sendiri ada kehebatan sendiri~

si nakal andi said...

tak payah la kugumkan aku sebab aku nakal
dan tampan
tapi kalau kamu kagum jugak
petang nanti aku belanja minum, okay?

Mak Su said...

siapa? siapa?

addyaholix said...

abgeldofg,
dan pada tuhan kita kembali.

wahyudimy,
kau tak cukup tampan untuk aku jadikan idola. dan kau tak cukup gah, kalau kau cuma mampu pandang liyana jasmay dari jauh. haha!

liyana,
harap-harap begitulah yana.

rumit,
ya. dia sahabat yang hebat.

cendana,
saya tak sehebat kamu. dan mungkin saya juga boleh tujukan yang ini untuk kamu. selamat cendana!

en_me,
ya betul!

miezi,
ya. cuma aku kagum dengan semangat yang dia ada!

penguin,
ya moga-moga!

aieakaike,
kau hebat? kalau ya kau hebat, tak salah aku jadi sehebat kau. kalau kau hebatlah. haha!

lady zera,
saya bangga sebab yang hebat pada saya itu, sahabat saya =)

jinggo,
ya. tulisan tuan juga kadang-kadang buat saya jadi lebih hebat!

hanafana,
saya juga harap saya punya kelebihan yang mampu saya banggakan!

min,
kamu tewas, tapi tuhan tak halang kamu untuk bangkit kan? ayuh!

jejaka anggun,
kamu tak cukup anggun. haha!

nizam.ariff,
kalau dia lelaki? masih mahukan dia? haha!

tasikmerah,
tak minum kacip fatimah? nescaya kamu akan lebih hebat. haha!

jumapx,
aku cuma harap setiap kehebatan manusia lain ada dalam diri aku. tapi aku bukan superman. haha!

andi,
setakat minum? petang aku akan jadi sia-sia. haha!

maksu,
dia. dia!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

aku juga mau hebat!

mau sehebat ....

patungcendana said...

jangan terlalu memuji aku addy..tiada apa yang hebat pada diri aku...kamu juga seorang sahabat yang hebat...mampu menyentuh perasaan aku hingga aku menangis...dan mampu membuat aku tersenyum kembali...:-)

Monkey D Luffy said...

siapakah si dia? hehe

patungcendana said...

re: nak!!!! :-)

WanHidayat said...

Salam....siapa dia????

Walau kita beimpikan untuk menjadi sehebat dia....kita akan tetap menjadi kita...

Lihat di sekeliling dan barangkali kita akan terlihat refleksi diri di jasad org lain...

Ini bukan lagi suatu misteri....

AiE bAhRi said...

Bro Addy,
Jadi diri sendiri itu yg lebih baik.
Tak salah untuk menjadi sehebat dia tapi jgn sampai menyesali keadaan diri kenapa tak dikurniakan kehebatan seperti dia.

chimera said...

tiap-tiap seorang dari kita adalah hebat... addy mungkin mahu sehebat dia... dan siapa pula yg tahu, kalau dia pula berimpian mahu sehebat addy... sebabnya - kita tak boleh menilai kehebatan yg ada pd kita mengikut pandangan kita - tetapi org2 disekitar kita boleh menilainya...

seperti dia yg mungkin tidak memikirkan dirinya sebagai hebat tapi dipandang hehat oleh addy...

tapi betullah. seseoarang yg kita pandang hebat perlu ada sebagai panduan utk kita bertindak hebat juga... so... contohilah dia yg dipandang hebat tersebut...

rudy bluehikari said...

jadi sekuat dirinya yg ampuh dgn dugaan kan? manusia dijadikan tuhan utk sama-sama bertolong2an.

patungcendana said...

re:...pitik bintang?...oh blog penulis hensem yang sekejap ada link, sekejap takde tu ya...hahaha

re:...takde orang pernah hadiahkan aku bintang...kamu yang pertama...huhu...aku nak cari tempat yang buat aku paling dekat dengan bintang....jom la ikut aku...

addyaholix said...

zara,
kita sama-sama jadi hebat.

cendana,
kamu juga. kamu buat saya rasa yang kita makin dekat dan rapat. jaga-jaga cendana, takut nanti kamu buat saya jatuh cinta. haha!

luffy,
kalau kau anggap dia itu kau pun aku tak kisah. ok je. haha!

cendana,
ok jom!

wanhidayat,
dia sahabat saya. kamu tahu yang kamu bijak berbahasa? setiap yang kamu tulis, buat saya berfikir panjang. saya sentiasa harap ada sesuatu yang hebat dalam diri saya. terima kasih dayat!

aiebahri,
aku tak menyesal. aku bangga jadi aku. cuma kadang-kadang terfikir kenapa aku tak punya apa yang orang lain punya =)

chime,
terima kasih bang. mungkin ada betulnya. saya jadikan dia panduan didepan saya. supaya saya tak lupa untuk betindak menjadi yang lebih baik.

rudy,
ya. saya mahu kuat untuk tempuh semua yang saya selalu fikir saya tak mampu. saya mahu seteguh dia. dan saya bertuah sebab yang hebat itu sahabat saya =)

cendana,
hensem kah? haha. saya yang pertama? ok saya catit dalam diari. mungkin kamu bertuah sebab kamu juga yang pertama saya hadiahkan bintang. haha!

ikatkata said...

Ady.

Dia itu adalah kita semua.

Pun.. manusia tetap manusia. Jasad nya berdarahjika diguris.

Hatinya tetap luka apabila kecewa.

Tiada lagi ratapan dari aku. Yang ada hanya harapan. Dari Tuhan.

n.a.n.a said...

menjadi diri sendiri adalah lebih selesa!kerana cumer kite yg tahu yg kiter adalah hebat dari dia yg kita inginkan..percaya lah..


klu nak jd mcm dier.kiter kena ikut segala nya mcm dier.Klu jd diri kiter..kiter boleh buat aper yg kiter suka...kan?kan?

patungcendana said...

re:...gud morning addy...

hari ni aku tak mahu cari apa2...aku cuma mahu hidup...:-)

patungcendana said...

:-)...harap kamu juga temui sesuatu yang membahagiakan hari kamu...jom pergi tengok bintang...hehehe

BudAk hijAu said...

sehebat sape...?akukah...?kui3..

patungcendana said...

di gunung addy...aku ingin dekat dengan bintang...tempat kamu ada gunung?...cepat, tarik aku ke sana...:-)

addyaholix said...

pyan,
aku selalu impikan aku punya apa yang dia punya. hati dan jiwa yang seteguh dan sekental dia. dan aku guna "hang tuah" macam yang kita pernah bicara dulu =)

nana,
ya. saya bangga jadi diri saya. dan saya cuma harap saya punya semua kekuatan yang saya tak pernah ada.

cendana,
cuba kamu lihat diluar tingkap kamu, dan saya juga berbuat yang sama. pasti kita nampak bintang dan bulan yang sama cendana =)

budakhijau,
haha!

cendana,
untuk sampai ke bintang, kamu perlu terbang =)

patungcendana said...

aku dah tengok diluar tingkap...ada banyak bintang...kamu pun nampak? :-)

kan aku tidak ingin terbang...tapi tetap nak dekat dengan bintang...huhuhu

Otit said...

walaupun they seems against your opinion,but we're in the same shoes.

kita kena admire someone.
baru kita tahu how far we can go with ourself.
kan.

tak gitu,patung cendana?
ngeeeeeeee~

patungcendana said...

re: takpe...aku beri kamu bintang2 yang aku nampak...:-)

dah lama tak jogging?...hehehe...macam mana nak maintain kacak ni...:-p

Anonymous said...

pergilah merenung bintang bersama dia.

one love said...

addy, jemput datang tau malam ni :)
bwk kengkawan sekali

n.a.n.a said...

insyaallah..impian mu akan tercapai suatu hari kelak.Berdoa..usaha..berdoa..usaha..berdoa..usaha..amin..

mungkin kamu sedang sampai kemuncak nya...
=)

aishah_conteng_je said...

seorang lelaki itu hebat bila ada air mata..
seorang wanita itu kuat bila tangisan dia kerana hati sudah terluka~

wahyudimy said...

Tgk layang2? Tak remaja betul.baik aku pegi nz,teh o ais n sedut asap.baru nampak cam remaja.

addyaholix said...

cendana,
ya. kita tengok bintang yang sama malam tadi. haha!

otit,
ya. aku admire angelina jolie. haha!

cendana,
maintain kacak cuma pada rupa. perut tak perlu kacak. sebab perut tersorok. haha!

...,
ya. terima kasih.

one love,
saya lelaki pemalu kak. mungkin lain kali ok. just between u and me. haha!

nana,
ya, tuhan tahu betapa saya cuba!

aishah conteng,
seorang lelaki itu hebat bila ada air mata?
seorang wanita itu kuat bila tangisan dia kerana hati sudah terluka?
kurang faham sebenarnya.

wahyudimy,
remaja aku dan kau lain wahyudimy. remaja aku remaja berwawasan. haha!

patungcendana said...

err...kamu dan wahyu...remaja ke?

nak ikut tengok layang!!!!...:-(

A t i Q a h said...

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

addyaholix said...

cendana,
kamu tahukan yang kamu sedang bercerita dengan seorang remaja muda belia? haha!
semalam layang-layang saya terbang rendah. tapi saya tak salahkan angin =)

atiqah,
bahu saya dah sakit-sakit. boleh adik manis tolong urutkan? haha!

Sufi Idany said...

addy.... jadilah sehebat dia

wahyudimy said...

dan aku remaja yg sudah mabuk dengan wawasan. urgh,i juz wanna fall asleep all day long man.haha!

addyaholix said...

sufi,
saya masih cuba. sufi juga!

wahyudimy,
kau remaja yang mabuk dengan wawasan. aku remaja yang mabuk dengan hidup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...