Saturday, May 30, 2009

Gelap!

Yang kosong itu dah pon jadi satu.
Dan kerap kali aku harap yang satu mampu lahirkan dua.
Untuk tiga, aku masih berkira-kira.

Dan malam aku tetap sama. Gelap!
Harap siang kali ini mampu cerah.

Aku nampak matahari.

22 comments:

patungcendana said...

kenapa ni...kau kan suka malam

jejaka anggun said...

so cerah x? ker mendung?

Nizam.Ariff said...

Sekarang musim panas la bro... aku harap matahari di balik mendung awan...

aloy_paradoks said...

la... nak bagitau nmpak matahari je ke broo..

AiE bAhRi said...

Malam aku juga sama.Gelap.
Dan bersyukur masih boleh melihat bintang dan bulan.

Aku harap juga aku akan dapat menikmati siang seperti selalunya untuk melihat matahari lagi...

mugiwara said...

dua yang tiada tiga adalah siang dan malam.
bumi berputar dengan izin-Nya.
juga dengan izin-Nya, kau akan dapat giliran melihat matahari cerah yang kau tunggu tunggu~

kali ini mungkin giliran kau,
aku masih tunggu giliran aku.

mel said...

Gelap????

tak bayar bil letrik kot... heheheh

chimera said...

tak ada sesiapa pun akan melalui malam yg terang... sebab hukum alam telah tentukan kegelapan memang tercipta untuk malam... dgn kegelapan itulah kita akan berehat, sementara menanti terang... kalau pun ada bulan, hanya mampu beri cahaya samar.dan disebalik terang cahaya bulan - penuh pula dgn kegelapan yg lain.

siang tetap akan datang... insyaAllah, ia akan cerah.

dan ya, utk menjadikan yang satu tu lahirkan dua, tidak boleh hanya mengharap... kena ikhtiarkan sesuatu...

blackpurple @ jowopinter said...

karan kena potong TNB ke bro'.

Hahaha!

CaMaRPuTiH said...

x faham isinya lorrrr.....

addy! kamu mmg penuh dgn yg tersirat.

patungcendana said...

re:...mana ada aku sesat...kan pakcik petrol station siap lukis peta lagi...hehehe

mr.syazwan said...

kalau gelap gune lampu suluh erk
^_~

en_me said...

harap2 panas sampai ke petang tewww..

addyaholix said...

cendana,
=)

jejakaanggun,
macam mana nak lihat malam yang mendung?

nizam.ariff,
aku harap hujan hari-hari.

aloy,
aku tenung matahari, gila silau melampau.

aiebahri,
tak kira malam atau siang, moga yang di depan selalu terang untuk semua!

mugiwara,
jangan cuma tunggu, perlu juga usaha.

mel,
itu tugas housemate. tapi selalu memang on time. haha!

chime,
ya. gelap memang untuk malam. dan sebab gelap juga malam jadi indah kan =)

purp,
bil belum sampai pon dah siap bayar ok. haha!

camarputih,
tanya abang chime, dia selalu faham. haha!

cendana,
ya. tiga petrol station. haha!

syazwan,
lampu suluh ada, baterinya mana? haha!

en_me,
kalau hujan di tengahari pon ok jugak. sekarang tengah panas gila. haha!

kad0k. said...

gelap tp berbintang kan..x apa..heee

A t i Q a h said...

kosong jadi satu. pas tu nak jadi dua. pas tu nak jadi tiga. anak ke? haha.

nuyuljana said...

sekarang suda pagi!

morning.

:)

patungcendana said...

ciss!!!.malu bertanya sesat jalan ok...kau pernah kena baling tak...

addyaholix said...

kadok,
sekarang bintang dah payah nak nampak. yang nampak cuma lampu jalan.

atiqah,
bab kahwin saya sensitif. sila jangan sebut. haha!

nuyuljana,
sekarang sudah tengahari. haha!

cendana,
sesat pon sampai jugak kan. haha!

[yAN!e][pUTraJAya] said...

gelap malam?
sah2 tak bayar bil elektrik nih..

ehhehehhe

addyaholix said...

yanie,
pembetulan ok. bil selalu bayar ikut yang ditetapkan. pernah la sekali lewat bayar. haha!

LavENDer Wind said...

aku suka malam
buat aku tenang
tak banyak bunyi dan suara sumbang
hanya aku dalam pekatnya
mengalun rasa suka atau kecewa
sama saja

***salam untuk kamu,
mohon kamu follow blog puisi aku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...