Sunday, May 17, 2009

Kunang-kunang dan malam!

Malam tadi kunang-kunang datang. Kejut aku bangun dari mimpi yang cuma baru separuh. Kunang-kunang tanya apa aku mahu.

Aku jawab, dia.

Kunang-kunang balas, tak boleh sebab aku bukan tuhan.

Aku angguk.
Apa yang kau boleh bagi, aku sambung tanya.

Kunang-kunang jawab lagi, cahaya!

Aku kata, ok.

Aku sambung tidur sambil peluk bantal. Aku bayang peluk dia!

39 comments:

kasih said...

kasih sedang mencari cahaya...
tak pasti samada sama atau tidak...
tapi sgt perlukan cahaya...

lalala: mlm tadi pun kasih mimpi peluk dia... nyenyak... hehehe...

**kasih ada kawan nama CAHAYA...

aloy_paradoks said...

aduh! tengah jiwang la pulak mamat ni.

patungcendana said...

kunang2 berikan cahaya

tapi bukan cahaya yang kau mahukan...

suruh saja kunang2 berikan cahaya itu pada dia...

katakan cahaya itu dari kamu...

tak boleh? :-)

Nizam.Ariff said...

Kenapa tak minta bayang-bayang?
Kunang-kunang bawa cahaya dan bayang-bayang sekali...

ezzati said...

mood jiwang ehh..hehe

anakcikmad said...

haha!
yeay~ada org tengah mood angau~
erk~jiwa-jiwa~

^_^

chimera said...

kunang-kunang mahu berikan cahaya??

Hmmm... sebanyak manalah sgt cahaya dari kunang-kunang hingga terasa layak utk diberi kpd org lain... utk diri sendiri pun belum tentu cukup utk menunjuk jalan dalam kegelapan...

sekadar penyeri dlm kegelapan bersama cahaya malapnya... memberi sedikit ketenangan mungkin...

oh ya! kunang2 kejutkan dr mimpi... benarkah. Mungkin bukan kunang2, tapi si pari-pari...

peluk bantal membayangkan dia... hmmmm...

Ad Rifza said...

Wahh peluk dia yea..siapakah yg dipeluk iteww?..haha..
Bahagianya..ahaks..

Water Lily said...

Pernah mimpikan yang sama,tapi Tuhan tdak memberi yang dimimpikan.

Dia berikan yang lain :)

jejaka anggun said...

nak tgk kunang2 kat kuala selangor. addy stay kat situ ker?

D'Rimba said...

Mari bermonolg bersama kehijauan bumi Ilahi. Jemputlah lawat ke blog saya ya menghijaukan mata.

mr.syazwan said...

masa peluk bantal tu x wat apa2 ke??
wakakakaka

patungcendana said...

good morning addy...

jumpa kunang2 lagi?

~~~ kay ~~~ said...

mata enggan terlena
lalu mimpi enggan bertandang.....

tasikmerah said...

aku dh lama tak jumpa kunang-kunang...

addyaholix said...

kasih,
cahaya kunang-kunang terlalu kecil, tak mampu nak terangkan hati yang sedia gelap!

aloy,
kawan kata aku sentimental. aku kata sakitmental. haha!

cendana,
dia dah punya cahaya sendiri. jadi cahaya itu untuk saya saja. haha!

nizam.ariff,
bukan bila ada cahaya baru ada bayang-bayang kah?

ezzati,
haha!

anakcikmad,
bukan angau. sangap. haha!

chime,
ya. cahaya si kunang-kunang cuma sekadar penyeri dalam hati. tak cukup pun untuk menerangkan jalan sendiri, apatah lagi hidup manusia lain bang chime.
ya cuma si kunang-kunang. saya selalu harap pari-pari datang. kalaulah!

adrifza,
saya peluk hati sendiri bang ad. haha!

waterlily,
kurang-kurang Dia berikan yang lain. saya langsung tak dapat apa-apa =)

jejakaanggun,
kat kampung kuantan kan? aku selalu teringin nak pergi =)

drimba,
ya. salam blog drimba!

syazwan,
kau sangat lucah. haha!

cendana,
tak jumpa. cuma mimpi =)

kay,
mata tak lena mungkin sebab hati sering gundah. kenapa kay?

tasikmerah,
saya selalu jumpa. dalam mimpi =)

sharamli said...

pel0k bantal pel0k lagi sdp k0t..

patungcendana said...

re:...rama2 putih

mungkin dia tak mampu memikul beban impian dan anganku...

maka akulah yang menyebabkan kematiannya... :-(

Nizam.Ariff said...

Dalam dunia mimpi, segalanya boleh jadi. Cahaya dan bayang-banyang boleh berjabat tangan, percayalah.... hahaha

Princess Liyana said...

huhu bro!peluk kunang2?mm kecilnya..tp comell..huhu;)

sdang mode lovey dovey ke?huhu

BudAk hijAu said...

adeh!cm ska je ak entri ni..hjahahah..

baincardin said...

kalau peluk kunang², masih boleh tidur lagi ke? terang banget deh kelip²nya! hee....:)

patungcendana said...

re:...mungkin kamu buat dia rasa bahagia.
dan matinya cuma mahu disisi kamu.


tapi aku tak mahu dia mati addy.

biar jauh dari aku, asal dia bernyawa
dari dekat dengan aku, tapi tidak bernyawa....

addyaholix said...

sharamli,
haha!

cendana,
bukan kamu sebabnya. kamu cuma mungkin alasan =)

nizam.ariff,
oh ya. aku lupa yang aku sedang mimpi bang. aku selalu keliru untuk bezakan antara mimpi dan juga nyata. haha!

liyana,
lovey dovey sama kamu yana =)

budakhijau,
suka entry sajakah? haha!

baincardin,
bukan peluk kunang-kunang, peluk dia yang saya minta dari kunang-kunang. haha!

cendana,
bukan kamu sebab dia mati. dia cuma mahu hayatnya habis disisi kamu. itu yang tersurat dari tuhan untuk dia cendana!

~~~ kay ~~~ said...

addy,
sila ke blog kay skrg....
(masa adalah terhad...hehehe)

WanHidayat said...

Besh....besh sungguh cerita-cerita kamu....membuatkan aku terfikir dan berfikir...

ingkas tapi sarat!!!

Rush Murad said...

boleh dipeluk tetapi tidak boleh dimiliki.... itu lebih baik dari tidak dapat apa-apa langsung... setuju?

a.b geldofg said...

bruntung tmpat ko masih ada kunang2

amirnazrin said...

bro, aku ada lampu picit yg pakai satu bateri AA tu.nak tak?

D'Rimba said...

Terima kasih kembali.

en_me said...

lenkali ko mintak nombor ekoq satewwww.. uhuhu

addyaholix said...

kay,
khas untuk saya ke kak? terima kasih. haha!

wanhidayat,
aku tak pandai tulis sesuatu yang bermotivasi macam kamu dayat =)

rushmurad,
cinta tak semestinya memiliki. itu maksud kamu bang? ya saya setuju =)

abgeldofg,
dalam mimpi bro!

amirnazrin,
yang tu tak original beb. haha!

drimba,
sama-sama!

en_me,
pernah kena ke bang? haha!

Kimi said...

pertama kali aku jumpa kunang2 tersesat bawah meja. aku serkup dengan cawan kaca.

sangat teruja~

kadok said...

jiwa nye beb..:p

Mak Su said...

pinjamkan cahayamu kunang-kunang

zafi said...

mendalam tu!

addyaholix said...

kimi,
aku cuma jumpa dalam mimpi. damn!

kadok,
haha!

maksu,
pinjam kan sifatnya sementara. jadi tukar pinjam kepada beri.

zafi,
terima kasih zafi. salam blog!

aie akaike said...

kau bayang peluk dia? jgn mimpi basah sudah.

addyaholix said...

aieakaike,
dah siap mandi wajib pon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...