Monday, April 13, 2009

Dia yang seolah membunuh

Bila dia datang, aku selalu cuma diam.
Selalu sepi langsung tanpa bicara.
Pejam-erat-mata-kerut-dahi-kejap-mulut-rapat.
Tapi dia seolah membunuh.
Sakitnya umpama hulu tajam pisau yang mencucuk!

Tapi sungguh, itu bukanlah apa-apa.

UPDATE : Dia bukan siapa-siapa. Dia itu cuma sakit yang datang. Tapi sungguh, itu bukanlah apa-apa!

43 comments:

Kimi said...

apakah? aku tak faham.

Ad Rifza said...

Kita perlu kuat dan tabah untuk menghadapinya..dengan kekuatan dan kesabaran itu akan membuatkan yg sakit tidak akan sakit..yang cair akan membeku..yang putus akan bersambung..yang tawar menjadi manis..Insyallah..

Pyanhabib said...

selamat hari isnin!

farah liyana said...

apakah yg membunuhmu itu wahai teman?

Princess Liyana said...

Selamat pg;)ehehe..

hmm..hope bro tk sakit smpai yana kena hantr g hospital plak ;p

siapa dia?

azie said...

gagah perkasa nih!ahaha

Water Lily said...

Tak berapa nak tangkap,kejap akak fikir2 dulu,pastu komen balik. haha!

Sapa yang telah melukan hati kamu tu?

jejaka anggun said...

sapa yg dtg tuh u?

~~~ kay ~~~ said...

kasihsayang itu penawar segala sakit....
(^_~)

- jinggo - said...

sekadar lalu
membaca
tapi ternyata
bahasa yg sukar untuk dirungkai...
APA YG PENTING.
saya senang berurusan
dengan saudara...

saya nak masuk hutan
jom...

patungcendana said...

kenapa kamu diam dan sepi tanpa bicara
kenapa biarkan dirimu disakiti dan dibunuh

kamu buat aku sedih
tapi tak kisah la
itu bukan apa-apa

selamat memulakan minggu baru addy.

tasikmerah said...

kamu rindu ye....

:)

cik siti penguin said...

tak phm yg ini >_<
addy terlalu berkias.

Miss Linna said...

ya Allah!

kamek x faham la pantun ini..

dulu masa spm paper BM memang selalu menjadi masalah bagiku!

=).

mugiwara said...

diamnya itu membunuh kamu?
mungkin sekadar menguji...

AiE bAhRi said...

Sakit ke?
jaga kesihatan bro..

kad0k. said...

itu petanda monday blues ka?

Nikotin said...

hurm..

chimera said...

apa sangatlah yg boleh saya nasihatkan, sebab saya tak lalui kesakitan tersebut... berat mata memandang, bahu addy menanggung beban.. kalau terkena pd saya pun belum tentu saya mampu tanggung...

cuma.. sabarlah byk2... Ujian Iman dari Allah diberi melalui pelbagai cara... Sakit yg diberi tu penghapus dosa... Allah bagi sakit, dan dosa kita dibersihkan.

sebagai abang... serius saya simpati... saya kira kalau sakit yg umpama mahu membunuh bukanlah calang-calang sakitnya. tentunya kesakitan yg hebat...

kalau cara moden tak menjadi, cubalah bawak berubat cara lain pulak - mana tahu, kalau pun tak sembuhkan setidak-tidaknya dpt kurangkan....

Mak Su said...

siapakah yang datang dengan rasa membunuh?

adakah ia sesuatu rasa yang diberi rasa? untuk dirasai, untuk dihayati

salam sejahtera :)

addyaholix said...

kimi,
aku yang tak bijak menulis barangkali =)

adrifza,
sakit makin hilang. yang ada cuma parutnya bang!

pyanhabib,
selamat hari isnin bang pyan. ok saya tiba-tiba macam excited. haha!

farah,
dia tak membunuh. cuma sakitnya seolah membunuh. dua kata yang hampir serupa tapi pengertiannya jauh kali berbeza =)

liyana,
selamat tengahari yana!
dia bukan siapa-siapa.

azie,
saya? haha!

waterlily,
ambil masa kamu kak!

jejakaanggun,
dia.

kay,
ya. dan kasih sayang itu yang buat saya kembali bangkit.

jinggo,
terima kasih tuan. saya juga.
masuk hutan? saya anti nyamuk. haha!

cendana,
saya selalu anggap sakit itu datang bila tuhan mahu sucikan dosa-dosa kita. jadi kadang-kadang sakit buat saya senyum juga =)

tasikmerah,
ya. rindu sama kamu kak tasik. haha!

penguin,
kadang yang kiasan itu lebih mudah difahami.

miss linna,
ini pantun ke? haha!

mugiwara,
ya. aku anggap itu ujian buat aku. selalu.

aiebahri,
ya. terima kasih aie!

kadok,
kalau monday blues tu memang tiap minggu bang. haha!

nikotin,
=)

chime,
ya. sakit yang datang itu penghapus dosa. terima kasih bang. saya ok. sakitnya jarang datang. cuma bila datang, mampu buat saya terduduk menangis menahan sakit. tapi itu kebiasaan. macam saya kata, yang itu bukan apa-apa. terima kasih bang!

maksu,
bukan bukan maksu. haha!

a.b geldofg said...

jadi halaulah bila dia dtg
kalau dia dtg utk mganggu

Nafastari said...

Addyaholix, kamu sedang menderita? Saya doakan ia cepat-cepat berakhir. Tatkala membaca coretan kamu ia bagai menusuk-nusuk saya. Tumpang simpati. Tapi saya tidak tahu saya perlu buat apa bagi menyenangkan hati kamu. Semoga kamu gembira selalu.

Nizam.Ariff said...

Kau salah makan ke bro?
Atau tergigit batu?

chimera said...

nama dia Sofea... diam-diam sudahh...

mr.syazwan said...

FUUUYOOOO
addy sakit kew???
kena cirit birit erk..
=p

MaNuSiA_RuMiT said...

tak apa
anggap sahaja itu vaksin yang akan imunkan kau dengan sakit yang bakal mendatang

ceria selalu addy!

hf said...

Sakit?
hurm..
semoga cipat sembuh..
Amin..

A t i Q a h said...

get well sun. :)

Monkey D Luffy said...

sakit biasa ker? sakit kronik?

patungcendana said...

re: cinta tiada batas addy...yang membataskannya cuma manusia...

good morning...:-)

Princess Liyana said...

get well soon bro;)jgn lupa mkn ubt tau!

jumapx said...

sakit.perit.pedih
senyum la agar ia 'mati' melihat senyuman manis mu itu...

addyaholix said...

abgeldofg,
itu yang Dia mahu untuk aku.

nafastari,
bukan. perkataan derita itu sendiri buat saya kelihatan terlalu teruk. saya bukan derita. cuma hadapi sedikit ujian dari Dia. terima kasih untuk doa kamu.

nizam.ariff,
tertelan besi bang. haha!

chime,
sesuci kasih sufi. erm cemburu. haha!

mr.syazwan,
haha!

rumit,
ya. kamu juga rumit. mana kamu menghilang?

hanafana,
sudah makin sihat. alhamdulillah. terima kasih!

atiqah,
terima kasih!

luffy,
kronik yang sudah jadi kebiasaan. jadi aku klasifikasikan sebagai biasa. barangkali. haha!

cendana,
kamu lebih hebat perihal cinta cendana. haha!

liyana,
tahu kelebihan saya? saya selalu lebih suka tahan sakit dari jumpa doktor. kebalkan? haha!

jumapx,
senyum aku tak membunuh kawan. haha!

patungcendana said...

lebih hebat? tak la...aku bercinta baru sekali...

ramai yang pernah jatuh cinta berkali2...pasti mereka lebih hebat...:-)

farah liyana said...

bro, ada award.
sila ambil tanpa rasa malas.

haha.

:)

addyaholix said...

cendana,
yang bercinta sekali pada saya lebih hebat dari yang berkali-kali. cinta itu tak terbagi, cuma pada yang satu saja. hebatkan?

farah,
terima kasih farah. nanti saya ambil =)

rudy bluehikari said...

segera sembuh dgn ubatNYA.... ;)

aie akaike said...

Aku tak tahu rasanya, tapi aku pasti ia sgt menyakitkan. sama2 kita doa pada tuhan.

addyaholix said...

rudy,
ya moga-moga bang!

aieakaike,
pernah hati kau disiat? sakitnya cuma kurang sikit dari yang itu. haha!

aie akaike said...

adeh. lepas ni kau mesti kool je bila kena siatkan. adeh.

addyaholix said...

aieakaike,
kalau tak cool, aku selalu hot. haha!

miss cloudy said...

hmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...