Tuesday, April 07, 2009

Jangan Kau ambil aku.

Tuhan.
Jangan Kau ambil aku.
Tatkala aku masih belum mampu sedar.

Tuhan.
Jangan Kau ambil aku.
Tika aku masih kotor dengan dosa.

Tuhan.
Jangan Kau ambil aku.
Kala aku belum puas sujud pada-Mu.


NotaAddy : Al-Fatihah buat Allahyarham Muhammad Arshat Kassim yang menghembuskan nafasnya yang terakhir di tanah suci Makkah Al-Mukarramah petang semalam. Moga arwah disucikan segala dosa dan ditempatkan di kalangan yang beriman. Amin.

34 comments:

mugiwara said...

kalau dia nak panggil, dia tak kira bila dan mana...
entri ni buat aku kira semula dosa dosa aku.
itupun kalau boleh dikira....
huhuhu~


sape muhammad arshat kassim?

patungcendana said...

pernah dengar lagu ni...

Sebelum Aku Mati
oleh: Michael Says


Aku tetaplah aku hinggakan ajalku
Kanku tunjuk satu bagian hidupku..
Hatiku didadamu..



Kamu..menemaniku tempat kumengadu
Dan tawa indahmu di ujung dukaku .. kisah kita kan berlalu

Waktu dan waktu berlalu dan akan kutinggalkan kamu
hingga saat nya kan ajal menjemputku
aku kan pergi

meninggalkanmu..
menghitamkan hatimu..
sungguh tertutup tangis hingga
hentikan waktu

dengarlah aku
dengar lirih hatiku
dekaplah aku.. sayang…
dan aku mati…

AiE bAhRi said...

Al-fatihah buat arwah.

Moga dia aman di sana.

tasikmerah said...

alfatihah.

Sufi Idany said...

Al fatihah buat arwah...semoga bersama golongan solehin.... tempat akhirnya tanah suci Mekkah.... Al-Fatihah

aishah_conteng_je said...

indahnya ajal..kalau kita disucikan dari kesilapan..maut membawa lebih dekat pada hari pertemuan dengan tuhan...



kabulkan doa dia tuhan...


alfatihah~

farah liyana said...

AlFatihah.

chimera said...

Aminnn...
Moga doa-doa addy akan dimakbulkan..
semoga 'pemergian' kita kesana nanti tidak membawa kekotoran dan hati yang hitam yg hanya akan menyeksakan...

tapi hakikatnya, bila sampai masanya.. tak kira kita sedar atau tidak, bersih atau tidak... belum puas sujud atau tidak - masanya tidak akan diganjakkan walau sedetik atau dikurang utk sesaat.. hmmmm...

Alfatihah untuk arwah... moga sentiasa aman di sisi Allah...

cucumatlela said...

MARI MENCARI JIHAD KUBRA supaya mati enjoy.

wahyudi my said...

al fatihah

mel said...

ya.. semoga kita tidak 'diambil' selagi kita tidak bersedia...

salam takziah untuk keluarga arwah... moga tergolong dlm golongan mereka yg soleh...

salam singgah

A t i Q a h said...

al-fatihah.

Princess Liyana said...

Al-fatihah....

~~~ kay ~~~ said...

Al-Fatihah buat yang telah pergi mendahului kita....

Nizam.Ariff said...

Tuhan,
Ambillah aku bila aku telah bersedia...

jejaka anggun said...

salam takziah....

aie akaike said...

Dari Allah kita datang dan kpd Allah kita kembali.

Al-Fatihah...

patungcendana said...

selamat malam addy...:-)

addyaholix said...

mugiwara,
dosa aku tak terkira.
arwah antara klien aku.

cendana,
bila aku mati.
tinggallah aku sendiri.
tanpa apa-apa.
tanpa siapa-siapa.
yang kekal cuma ada.
antara pahala dan keji dosa.

aiebahri,
moga ditempatkan bersama yang bertaqwa.

tasikmerah,
alfatihah!

sufi,
ya. moga-moga. alfatihah!

aishah,
hidup kita kerna Dia. mati juga kerna Dia.

farah,
terima kasih. alfatihah!

chime,
ya. doa itu untuk semua. untuk kita yang masih kekal hidup. untuk manusia yang tahu dan yakin wujudnya mati selepas hidup. dan adanya hidup selepas mati yakni alam barzakh. alfatihah!

cucumatlela,
ya. kita mulakan dengan jihat sughro. yakni sekecil-kecil jihad.

wahyudimy,
alfatihah!

mel,
kita selalu berdoa. tapi kita tak selalu berusaha. moga kita semua ada dalam kalangan manusia yang tahu berdoa dan disertakan dengan usaha yang berlipat ganda insyaallah.
salam blog dari saya!

atiqah,
alfatihah!

liyana,
alfatihah buat arwah!

kay,
kita akan menyusul. dan kita cuma perlu lebih bersedia.

nizam.ariff,
tuhan, ambil aku bila tiba masanya!

jejakaanggun,
terimakasih. alfatihah buat arwah!

aieakaike,
datang dan kembalinya kita cuma pada yang satu. alfatihah!

cendana,
malam cendana. moga malam kamu kekal indah!

patungcendana said...

cinta?...erk...lari!!!!

mimpi indah addy...

patungcendana said...

senyuman kamu pun aku tak pernah nampak addy...:-)

patungcendana said...

sweet...:-)

a.b geldofg said...

kalau tuhan dgr doa2 itu....pasti kita akan hidup seribu thn lagi

sayaanakali said...

ringkas tapi bermakna.

alfatihah~.

chimera said...

bulan 7 addy??? biar betul nii

addyaholix said...

cendana,
saya memang selalu sweet kan? haha!

abgeldofg,
itu pon kalau kita guna yang seribu tahun itu untuk sujud pada Dia.

kamuanakali,
terima kasih. alfatihah!

chime,
ya bang. saya tak pernah seserius kali yang ini. jangan lupa datang. nanti sya kecil hati. haha!

jumapx said...

al-fatihah...

aku yang menghitung dosa2 ku...
mencari pahala buat penghapus dosa...hu3

tuhan ambil la aku jika aku sudah masanya...andai itu yang terbaik untukku...~

chimera said...

addy serius kan??... tak main-main kan??.. hahah... kalau betul, saya tumpng gembira sangat2 ni... bulan 7.. kalau betul, InsyaAllah saya datang.. tak boleh bagi jaminan sekarang... tapi... Addy.. serius kan (masih macm tak percaya)..

chimera said...

huhh!!! addy... memanggggg...

mr.syazwan said...

salam takziah buat keluarga allahyarham... bkn ke yg kes ini yg keluar kat berita tv3 td yg bas terbabas tu ka??

addyaholix said...

jumapx,
aku juga cari. dan aku tak jumpa pahala dibalik-balik batu.
mungkin petanda aku terlalu banyak dosa!

chime,
saya main-main je bang. ampun bang haha!
nak kena buat public apology ke? haha!

syazwan,
bukan bukan. arwah meninggal akibat darah tinggi.

• rOozu • said...

AlFatihah

sHwEeT ByAtcH said...

al-fatihah

addyaholix said...

roozu,
terima kasih.

shweet byatch,
terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...