Wednesday, April 15, 2009

Monolog kau aku

Kau tak nampak aku.
Tapi aku nampak kau.

Kau tak pernah nampak aku.
Tapi sungguh aku selalu nampak kau.

Bukan sebab aku halimunan.
Bukan juga sebab kau di kanan.

Sungguh bukan sebab yang itu.

Kau tak nampak aku.
Tapi aku nampak kau.

Mungkin sebab kau tak berkenan.
Dan mungkin sebab aku yang dalam angan-angan!

38 comments:

jejaka anggun said...

mungkin sebab kedua2nye la addy...

Nizam.Ariff said...

Terteleng-teleng...
Payah nak nampak...
Kalau dada kosong...
Kalau poket kering...
Nampak pun buat-buat tak nampak...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

aku mahu nampak kau..

mahu..

boleh?

one love said...

so, lompat getah depan dia supaya dia PERASANkan awak! hehehe

betul! cubalah :p

patungcendana said...

dia mungkin tak nampak kerana dia masih belum melihat...:-)

azie said...

isk, apa abang addy cakap gitu. ai pandang yu ok,kah kah kah

Kimi said...

Aku tak pernah nampak kau
Kaun pun tak pernah nampak aku.
:)

miezi said...

angan-angan percuma,
takde salahnya.
cuma jangan terleka,
kelak nanti ada yang terluka

sekian pantun 4 kerat saya. makasih. Eheh

cik siti penguin said...

saya nmpk mata addy! ;D

Namaku Min said...

mungkin juga kerana dia tidak tahu..

mugiwara said...

kau lihat dia, dari mata turun ke hati.
dia lihat kau, dari mata turun ke kaki.


aku agak saja~

hf said...

:)
InsyAllah..satu hari nanti..
Mungkin dia akan tersedar..

A t i Q a h said...

Bagi dia teropong. Heh.

k.e.r.i. said...

mendalam maksud ni.
a.samad said mesti salute dengan ko bro.

jumapx said...

bkn tak berkenan...
segan kot...


he3

en_me said...

chantekkk sajak monolog tewww..

rudy bluehikari said...

jgn jd makhluk jin udah...ehehe

patungcendana said...

good morning addy...

ya...memang seronok bila dihargai...

so...bila kau nak beri aku chocolate...hehehe

kasih said...

mungkin jugak... bila x suka... mata memang kabur... bila suka... nampak jelas la sangat... pelik, tapi berlaku... benar!!

Princess Liyana said...

ahaha..bro, yana nampak je bro, apa cer ni?;) huhu gatal mode ;p

mr.syazwan said...

FUUUYOOOO
sungguh abstrak bahasa mu addy...
maybe kamu dalm
ANGAN DAN SEDAR kot..
hehehe

Anonymous said...

berikan masa...
adakalanya...
bila hilang...baru sedar...

aie akaike said...

Dia nampak kau. Tapi dia tunggu kau tegur dia. gerak skang!

~~~ kay ~~~ said...

addy,
bertepuk tangan biar ler ade bunyi kan....
kalau berdiri x sama tinggi, duduk x sama rendah tapi akal biar seiring...
have a lovely day!

addyaholix said...

jejakaanggun,
mungkin juga bukan sebab keduanya.

nizam.ariff,
pengalaman kau berjuta bang. patut aku panggil sifu? haha!

zara,
nampak dalam mimpi kamu? so sweet. haha!

oneluv,
dia kata skipping untuk perempuan. dia terus reject. haha!

cendana,
selalu kita tak nampak yang di depan mata kan =)

azie,
pandangan kamu pandangan bernafsu. haha!

kimi,
bukan sebab kita halimunan =)

miezi,
aku tepuk-tepuk tangan kuat-kuat. dan lama-lama. hebat si budak miezi ni, kata aku dalam hati. haha!

penguin,
nampaknya tak penuh. macam bulan kan. haha!

min,
atau buat-buat tak tahu. haha!

mugiwara,
ok. perumpamaan kau bagus sekali. aku suka. dan mungkin ada benarnya jugak =)
mungkin sebab tu kaki aku selalu gatal-gatal. kata teman, dah lama tak sepak orang. haha!

hanafana,
mungkin waktu tu rasa dalam hati dah tak lagi sama mungkin =)

atiqah,
nanti dia teropong benda lain. bahaya. haha!

keri,
kau terlalu memuji. atau kau perli? haha!

jumapx,
segan? takde hidung kah? haha!

en_me,
kamu nampak ke bang? haha!

rudy,
saya separuh manusia separuh halimunan. itu kategori jin atau apa? =)

cendana,
cuma perlu beri coklat untuk kamu sayang saya? ok. tunggu. haha!

kasih,
dunia kan. ermm!

liyana,
ini ayat menggoda ke? ok saya kenyit mata kanan balik. haha!

syazwan,
abstrak tu sesuatu yang sukar kita nampak kan?

...,
aku sedar ia makin hilang!

aieakaike,
aku lelaki pemalu. itu yang membataskan aku sebenarnya. haha!

kay,
saya tepuk tangan pada dinding. haha!

Anonymous said...

lm da dija xsinggah cni..ase windu la plk..i d0nt think dia x brkenan..hnya, brangkali dia tnggu u make d 1st move kot..

Nikotin said...

hahahaha...nice write bro. kalau aku memilih untuk hidupa dalam angan2.

aie akaike said...

cis. malu pi dok hulu! hahah.

aloy_paradoks said...

bait bait ayat terakhir tu gua rasa mcm faham... tapi masih sukar untuk ditebuk rasa..

mel said...

ada masa... kalau kita nak org nampak kita... kita tak bolehlah hanya sekadar memandang... buat sesuatu yg boleh buatkan org nampak kita... - sesuatu yg agak lain tetapi halal... heheh... siapa tahu kalau org tu pun sedang melihat pada addy... tapi dia juga sedang malu-malu jugak mcm addy...

ha... akibat hanya menjeling, suraya dah beranak dua... heheh

chimera said...

suraya??? sape tu...

Kalau pun dia tak nampak addy... saya kira, ramaiiiiii lagi yg masih nampak.

dan, betul jugak mcm yg mel bagitau tu.. buatlah sesuatu yg boleh menmpakkan addy di matanya.

addyaholix said...

dija,
rindu saya atau blog? haha!

nikotin,
angan-angan yang selalu buat saya mahu bertindak lebih kehadapan.

aieakaike,
kau tahu kan malu tu sifat terpuji? haha!

aloy,
gua sendiri tak faham. haha!

mel,
usaha saya selalu tak cukup. itu antara sebabnya mungkin.
dan. bab suraya kita tutup buku la bang. haha!

chime,
suraya? itu rahsia saya dengan mel. haha! cerita lama lah bang chime. cerita zaman sekolah dulu =)
yang nampak saya selalunya saya yang tak nampak. habis macam mana ya? =)

patungcendana said...

ya...cuma chocolate...aku bukan material girl...hehe

joegrimjow said...

aku buat2 tak nampak sapa2

addyaholix said...

cendana,
ya. kamu beza cendana. sebab kamu satu dalam berjuta =)

joegrimjow,
tapi mungkin siapa-siapa itu tahu wujudnya kau!

Anonymous said...

dija rindu addy juga blog =)

LaDy_ZeRa said...

angan2 + usaha = kejayaan.

smoga berjaya!

Anonymous said...

monolog kau aku atau monolog aku dan aku juga...hehehe.bgs la..very meaningful...

-Spidey-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...