Wednesday, April 22, 2009

Rasa itu

Rasa itu bukan datang dari dalam jiwa.
Tapi datang dari kata dan prasangka.

Itu kata teman.
Bukan aku.
Dan aku tak memilih samada bersetuju ataupun tidak.

24 comments:

A t i Q a h said...

Rasa yang mana satu? :P

Nizam.Ariff said...

Ilham hadir dalam para pencinta,
Lahir dari Maha Pencinta,

Itu pun kawan aku yang kata

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Owh..Rasa itu dari Yang Maha Esa..

aku mahu rasa itu..

tapi bukan yang prasangka~

anakcikmad said...

erm
seperti biasa
binggung
dan pening dengan manusia puitis ni

ermm
ermm

hehe~^_^~

patungcendana said...

depends on what rasa you're talking about...:-)

so...kata kamu...?

cik siti penguin said...

pd saye, 'teori' tu hanya boleh diterima untuk beberape situasi. dan juga, teman addy tu hanye memikirkan rasa cinta sahaja.

Princess Liyana said...

rasa apakah itu bro?alaaahai;)

well2. yana suka org tinggi ;P

kasih said...

aku pilih kamu!!!

patungcendana said...

good morning addy...aku tunggu KL berkabus, baru aku akan pergi...:-)

blackpurple @ jowopinter said...

Apa yang otak aku kata, itulah yang aku rasa. :)

Mak Su said...

rasa yang didalami rasa dan maknanya, adalah suatu ilmu buat ilmuwan yang ingin belajar :)

tasikmerah said...

aku ikut kamulah addy... :)


.

WanHidayat said...

Rasa yang bagaimana...ada seribu satu jenis rasa dan dari ruang dan perspektif yang berbeza...

*Chronicle semakin aktif dan semangat...dah tiba masa untuk *...holic*

Apa kamu akan katakan??

Adry said...

rasa bukan dari lidah?? hehehe


Adry @ http://www.adrysabry.com

aie akaike said...

aku suka rasa yang masam-masam manis.

mugiwara said...

rasa itu macam mana nak rasa?
rasa apa yang nak aku rasa ni?

miezi said...

perlukah nak bersetuju dengan kata-kata orang?

~~~ kay ~~~ said...

pentingkah rasa itu
yang dengan mudahnya
musnah dan hilang...

jika pasti rasa itu bukan
datang dari dalam jiwa...

have a lovely day!
(^_^)

chimera said...

rasa apakah yg boleh dtg dari kata dan prasangaka??

setiap rasa semauanya dari jiwa... err.. saya andaikan begitu... sama ada rasa suka... sedih... benci... geram... sayang... cinta... perlu hadir dari jiwa....

ok fine.. kecuali rasa manis, masin, masam pahit...... itu dari lidah..

chimera said...

aiseh... Innaliillah....
salam takziah utk keluarga Arwah... utk addy juga...

moga selamat balik dan selamat kembali...

wahyudimy said...

Takziah addy.
Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman. Alfatihah utk arwah.

Ad Rifza said...

Rasa walau dtg dari mana sekalipun ianya tetap rasa..Rasa yang prasangka rasa yang curiga...
Kita masih ada aqal untuk mengawal..

addyaholix said...

atiqah,
tu. yang warna merah jambu tu =)

nizam.ariff,
bukan cuma ilham. semua yang dari kita itu sebetulnya semua dari Dia. yang ini memang kata aku bang!

zara,
prasangka juga mampu lahirkan rasa sebenarnya.

anakcikmad,
saya bukan manusia puitis. saya sempoi je. haha!

cendana,
saya tak kata apa. saya cuma diam.

penguin,
dia bercerita tentang rasa yang ada dalam dirinya. dan saya cuma cuba jadi pendengar setia.

liyana,
saya pon suka yang tinggi. haha!

kasih,
so sweet kamu!

cendana,
KL tunggu kamu untuk berkabus =)

purp,
apa yang aku rasa, itulah yang otak aku fikir =)

maksu,
ya maksu. saya masih belajar. dan akan terus belajar. maut saja yang buat saya berhenti.

tasikmerah,
ok. ikut dari belakang. haha!

wanhidayat,
ya. rasa itu berjuta. pilih yang mana kamu mahu untuk diri kamu. tapi kadang rasa yang pilih kamu dan bukan sebaliknya.
dan ya. saya bangga kamu mampu bangkit dayat. dan hati saya selalu yakin yang kamu mampu lawan dunia sekalipon =)

adry,
itu kalau kau makan. haha!

aieakaike,
dalam kepala kau cuma makan saja kan? haha!

mugiwara,
kau akan rasa bila ia datang. kau cuma perlu tunggu!

miezi,
sebab tu tuhan beri kita pilihan kan.

kay,
saya selalu abaikan rasa yang datang cuma dari prasangka. tapi kita cuma manusia.

chime,
ya. rasa itu lahir dari hati. tapi kadang-kadang ia terbit dari cuma kata-kata manusia dan sifat syak wasangka.
dan. terima kasih untuk doa abg.
esok saya balik KL!

wahyudimy,
terima kasih kawan!

adrifza,
tapi bila emosi jadi raja, akal selalu akan jadi hamba.

mr.syazwan said...

rasa sayang hey rasa sayang2 hey

heh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...