Sunday, September 07, 2008

Masjid, lelaki dan gila.

Tadi solat jumaat.

Entah apa masjidnya.

Sebelum Jalan Cochrane.

Hampir dengan bulatan Kampung Pandan.

Seusai solat, nampak seorang lelaki separuh bogel ( separuh bukan sepenuh ).

Masih berpakaian.

Cuma berseluar. Melondeh ke punggong.

Kotor. Maaf tapi aku cuma berkata yang benar.

Bersandar dekat Unser aku ( aku cuma tumpang ).

Aku tenung dalam-dalam risau Unser diapa-apakan.

Tiba-tiba si lelaki tengking.

"Apa tengok-tengok? Ingat aku gila ?"

Jujur aku terkejut.

Takut sebenarnya.

Dia berlalu.

Tapi aku yakin memang dia gila.

Tapi kenapa yang gila selalu marah bila dikatakan gila.

Tapi aku tak kata.

Aku cuma lihat.

Pandangan aku tak melahirkan sesuatu yang mampu didengar.

created on November 2nd, 2007 (copy from my old blog)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...