Tuesday, September 09, 2008

10 tahun bezanya.

Angka 10.
Dulunya cuma angka normal yang biasa aku lihat.
Angka yang tak pernah aku ambil peduli.
Langsung tak pernah aku endah.
Malah pernah aku membenci angka.
Bukan cuma 10, tapi juga 11, 24, 56, 87, 136 dan yang lainnya (aku lemah ilmu hisab).

10 yang aku maksudkan bukannya 10 apa.
Tapi jangkamasa.
Bukannya 10 hari.
Bukan juga 10 minggu.
Malah bukan 10 bulan tapi 10 tahun sebenarnya.

Ya ! 10 tahun.
Tanggal 12 Julai 2008 aku kembali menatap wajah-wajah 10 tahun dulunya.
Wajah yang dulunya berhingus, kini bersih molek pipinya.
Wajah yang dulunya hitam hangit, kini putih dek pembersih muka jenama.
Wajah yang dulunya keanakan, kini menginjak dewasa.
Wajah yang dulunya comot, kini dah tampan jelita.

Ya masih lagi 10 tahun.
Susuk yang asalnya kecil segala, dah pun besar benggala.
Susuk yang asalnya kering, dah pun tampak bergaya.
Susuk yang asalnya rata, dah pun punya bentuknya.
Malah susuk yang asal bak kerengga, kini dah sebesar gorila.

1998 !
2008 !
Ya, 10 tahun bezanya...


Terima kasih buat teman-teman yang masih punya rasa untuk terus berjumpa dan berbicara !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...