Sunday, September 07, 2008

Dia ...

Dia dan aku umpama isi dengan kuku.
Dia dengan aku sudah seperti aur dengan tebing.
Dia dan aku juga sudah macam nasi dan lauk.
Juga dalam bahasa lebih eksotik, sudah seperti laki bini (aku guna perkataan laki bini sebab lebih umpph).
Terlalu rapat.
Malah intim.
Lebih dari itu barangkali kalau diamati sedalamnya.

Asal keluar, pasti ada dia.
Mahu ke pejabat, dia teman aku.
Balik juga sama, dia tak jemu ikut aku.
Minggu lepas, kelmarin, semalam, malam tadi, hampir setiap masa.
Dia paling setia dengan aku.
Mungkin dia lebih setia dari seorang kekasih.

Dia buat aku basah kuyup, kata teman aku terjun laut.
Aku cuma mampu senyum sebab aku tak marah dia.
Walau kadang-kadang hati merungut tapi aku tak pernah jelek dengan dia.
Sebab kalau lambat masuk office(baca : pejabat), alasan aku semua sebab dia.

Kata orang tua, mungkin dia rahmat dari yang maha esa.
Mungkin dia memang betul-betul rahmat untuk aku.



Nota kaki : dia = hujan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...