Monday, June 29, 2009

Suara yang itu

Suara itu. Yang halus. Yang merdu. Yang entah datang dari pelusuk mana. Dari dasar bumi. Dari balik gunung tinggi. Dari tengah laut dalam. Atau dari hujung dunia. Mungkin lain cakerawala. Terkadang ada kadangnya hilang. Suara yang cuma mungkin angin. Tapi sungguh suara itu, suara yang selalu buat hati jadi tak tentu.

45 comments:

tasikmerah said...

psstt... itulah suara aku. sedap, kan suara aku...? macam lrt. ha ha.



:p

Sarah Syazwani said...

suara akak ke ko dengar..ooo...tu gara2 kitorg ng kutuk ko x dtg masa mak usu wat kenduri itu ari..hahah

en_me said...

suara halus karr ittewww.. ehehe

Nafastari said...

Suara hati? Yang kecil tapi mungkin kuat. Kadang-kadang dia boleh jadi benar. Kamu boleh ikut kata-kata itu kalau mahu. Selamat berjaya.

patungcendana said...

kamu di rasuk...oleh bidadari?

anakcikmad said...

menarik
suara apa tu?
atau suara siapa?

haha
moga-moga jumpa empunya 'diri' suara itu!

cucumatlela said...

suara apakah itu bro..

ZARA 札拉 said...

aduh bro..

suara siapakah gerangan itu?

memanggil2 kamu kah?

mugiwara said...

terus.
tiba tiba.
ter-menyanyi.
suara kekasih~
haha~

jejaka anggun said...

suara ai la tuh....
malu ai....

Nizam.Ariff said...

Itu suara dari dalam diri kamu
Terpekik meronta mahu lolos
Tapi dari luar
Hanya dengusan yang keluar
Selebihnya
Berupa bisikan di telinga
Percaya?

Hahaha

WanHidayat said...

Addy....berapa cekerawala kita ada?.

Tentang suara...errrmmmm, jika tidah beroh manakan kamu akan terasuk sebegini...itu yang pasti bukan?

aloy_paradoks said...

tapi masalahnya, suara siapa?

patungcendana said...

re:...

esok bulan july addy...

yg_indah said...

ikat diri dengan ilmu sblum ikut suara itu

nuyuljana said...

fuh.

seram aku baca.

suara sapa agak2 nye eh..

Mak Su said...

suara siapakah itu?

Rozita said...

aku suka blog kamu. amat puitis..

addyaholix said...

tasikmerah,
kenapa samakan dengan lrt? bang nizam pon cakap lrt. cakap laju ke kak?

sarah,
sorry kak. memang tak dapat nak join malam tu. nasib orang tak berkereta macam ni la kak. haha!
suri sihat? rindu dia =)

en_me,
ya. tapi bukan makhluk halus. haha!

nafastari,
yang dari hati itu memang selalu benarkan?

cendana,
saya akan selalu setuju kalau bidadari itu wujud.

anakcikmad,
itu mungkin juga bukan suara siapa-siapa. mungkin cuma bunyi angin =)

cucumatlela,
suara hati!

zara,
bukan panggil. cuma berbisik halus!

mugiwara,
aku baru lepas karaoke dua malam berturut-turut. tapi tak pandai-pandai jugak. mungkin aku cuma punya miat tapi tak dikurniakan bakat. haha!

jejakaanggun,
suara ni tak garau. haha!

nizam.ariff,
hebat kau bang. aku selalu syak kau tok moh yang pandai baca aku. haha!

dayat,
kau mahu aku kira? macam kau selalu kata, infinity. tak terkira. takkan termampu aku hitung. yang tahu cuma Dia.
ya, suara itu seolah bernyawa. seolah merasuk jiwa aku yang makin hari makin gelisah. itu yang aku sangat pasti. selebihnya aku serah pada Dia.

aloy,
suara aku yang dari dalam mungkin.

cendana,
ya. esok hari kemenangan. haha!

yg indah,
aku harap suara yang akan ikut aku!

nuyuljana,
yang pasti bukan suara hantu. haha!

maksu,
kalaulah dengar suara maksu kejut pagi-pagi best jugak kan. haha!

rozita,
terima kasih. salam blog untuk kamu!

aloy_paradoks said...

dlm teater itu dipanggil teknik vokal dr perut..

chimera said...

suara hati yang mahukan kebenaran barangkali...

patungcendana said...

re:...dimana bintang mampu memeluk bulan,
di situ aku mahu merenung malam!

aku nak ikut!!!!

[yAN!e][pUTraJAya] said...

suara yanie memang merdu....
lemak berkrim disukai ramai...

hahhahah

Precious said...

Suara siapa? Ker suara apa???

Kimi said...

mestila bukan suaraku. haha!

ashley said...

salam..
addy..
hah ni baru nak bagi komen.walaupun aku selalu datang tapi terkedu..
tak tau nak komen apa..

apa kata ko dengar suara ni...

'AUWWW AUUWWW'..

sambil jeling kat seseorang.

smile..

Princess Liyana said...

ish ish..jgnla ckp yana yg tpn smlm ;P

kad0k. said...

ko bermimpikah en addy? hahaha

Basuh Baju said...

gangguan tu beb..hehe

addyaholix said...

aloy,
aku ingat menyanyi je ada teknik vokal dari perut.

chime,
mungkin hati cuma masih cuba cari kepastian.

cendana,
berdua atau bertiga? haha!

yanie,
ada strawberi tak atas krim tu? haha!

precious,
bukan siapa-siapa. bukan apa-apa.

kimi,
mungkin juga. siapa tahu kan =)

ashley,
rasa macam tahu seseorang tu siapa. jangan sampai saya block kamu kak. haha!

yana,
bukan yana ke?

kadok,
bukan. itu yang di depan mata bang. haha!

basuhbaju,
aku dirasuk. haha!

baincardin said...

Suara halus tu macam mana agaknya rupanya. ^_^

patungcendana said...

addy...berdua atau bertigas lebih baik?...hehe

re:..dan bunga akan layu. macam manusia, akan mati satu hari nanti.

itu betul...

tapi maksud aku...

setiap kali orang bercakap tentang rupa paras yang cantik, pasti mereka akan berkata...

mungkin rupa saja cantik...hati didalam mungkin tak cantik...
atau...

tak mengapa lah tak cantik pun, mungkin hatinya cantik...

maksudnya apa?

semua yang tidak cantik itu, pasti baik hatinya...

itu tak adil kan?...

bukan semua yang tidak cantik itu baik hatinya, dan bukan semua yang cantik itu buruk hatinya.

NAMOYAKI said...

andaikata tiadalah dikau pengiktirafan di muka bumi,
usahlah sekali-kali dikau hanturkan kesedihan,

andaikata tiada jua dikau pengiktirafan di langit,
usahlah jua sekali-kali dikau hanturkan kesedihkan,

sesungguhnya,
dibumi atau di langit,
dikau akan tetap diperhati dan dipesan-pesankan,



...
salam hormat,
salam lalu menumpang lalu wahai tuan pengembara yang bersaringan

anaklaut said...

salam..


memang merdu suara itu..nice entri.

p/s: tq sudi singgah memberi nasihat pada saya..

addyaholix said...

bain,
suara yang terlalu halus. susah untuk ditelah.

cendana,
manusia begitulah. selalu perlu ada alasan. bila cantik, perlu ada sebab untuk memperlihatkan yang buruk. begitu sebaliknya. saya kurang arif perihal manusia cendana. sebab manusia itu macam-macam. rambut sama hitam, hati lain-lain. walaupun ramai dah budak melayu yang rambutnya blonde. haha!

namoyaki,
bahasa yang indah. terima kasih dan salam perkenalan dari saya!

anaklaut,
terima kasih anaklaut.

a.b geldofg said...

suara kubur kot

LavENDer Wind said...

suara siapakah yang berlagu itu ?? .hinga kau berhenti mendengar, nyata bukan suara yang biasa ...pasti istimewa

fatin.nadhirah said...

abg zul...!!! ;)

AiE bAhRi said...

Bro Addy,
suara siapakah itu sehingga membuat hati jadi tak tentu?

Anonymous said...

hrmmm..
dija nk tau gak suara sape yea??

k.e.r.i. said...

suara fasha sendat, kut?

mr.syazwan said...

suara eddy sedap x???
mcm bulu perindu ke mcm buluh lemang?
kha3

patungcendana said...

masih terdengar suara ke?
jom...tengok indiana jones...ahahaha

lydiarayyan said...

*blogwalking

addyaholix said...

abgeldofg,
mati itu pasti kan!

lavender,
aku tak pernah berhenti mendengar.

fatin,
haha!

aiebahri,
suara dari dalam aku mungkin!

dija,
=)

keri,
apa class fasha sendat? haha!

syazwan,
buluh betung. haha!
mana kau hilang wan?

cendana,
indiana jones? tak layan. haha!

lydiarayyan,
terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...