Thursday, June 11, 2009

Bila jasad dan roh mula bersatu

Jasad itu lahir dari kasih ibu.
Roh itu datang dari cinta Dia.
Bila jasad dan roh mula bersatu, hadirnya satu anugerah terindah.
Moga lahir dia bukan untuk sia-sia.
Moga lahir dia untuk mengubah dunia.

39 comments:

tasikmerah said...

bilalah aku nk dapat sorang lagi... haih...




.

mr.syazwan said...

bukan daripada ibu je
bapa pun..
xde drpd kerje keras bapa
x menjd gak kan kan kan
kha3

Syazwan VL said...

insyaallah..kalo betul cara mencorakkannya kelahirannya tidak akan sia-sia...

p/s : tasikmerah - belum ade rezeki lg tu bro....kerja keras lagik...huhuhu..:)

en_me said...

puisi yg chantekk..

Sekeping Hati said...

Moga lahirnya kedunia..
Memberi manfaat utk semua..
Serta.. mencintai ibunya..
Yang sanggup bertarung nyawa..
Demi menghadiahkan dia sebuah kehidupan..
Sebuah pentas dunia..

patungcendana said...

kelahiran tak pernah sia2...
kehidupan yang membuatnya
menjadi sia2... :-)

anakcikmad said...

^_^

AiE bAhRi said...

Bersyukurlah keran kita lahir di dunia ni. Sebabnya kita yang berjaya dalam jutaan.

jangan sampai kita yang telah berjaya berenang dalam rahim ibu tapi mati kelemasan menempuhi kehidupan.

p/s: besday abg chime 18 jun ni.

Mak Su said...

moga kelahirannya membawa cahaya gembira ke serata alam :)

aie akaike said...

moga ko tak buka rahsia.

hahah.

padelkopak said...

apalah jasad tanpa roh.apalah roh tanpa jasad.itulah anugerah dari Yang Maha Esa.kita sebagai hamba perlu redha.itu saja.

WanHidayat said...

Addy, bini you beranak ke?. Tahniah untuk itu. Aku tidak pernah tahu kamu sudah pun berkahwen.

Cendana.....adakah kamu tahu akan perkara ini?

Pecah Kepala said...

memang layak syurga di bawah tapak kaki ibu.

salam rindu :)

[yAN!e][pUTraJAya] said...

moga dia menjadi anak yg berguna.....

**dah tak majuk dah....hehe.
nak beger ayam special..bleh?***

patungcendana said...

dayat...

aku tak tahu pun...

addy lupa nak beritau...huhuhu...

entah2 ni dah anak ke 5...hehe

Nizam.Ariff said...

Dah nak dekat dah tu... dah sampai seru nak timang anak?

Rohku sinarnya dari jasad hitam
Moga kembalinya seputih permata

baincardin said...

oo ye ke? Tahniah diucapkan. Betul kata Patung...

"kelahiran tak pernah sia2...
kehidupan yang membuatnya
menjadi sia2... :-)"

Namun kita berusaha utk yg terbaik dlm apa saja yg kita mau. Selebihnya kita tawakkal ya :)

siggplus said...

save the cheerleader, save the world ke?

aloy_paradoks said...

mengubah dunia,,,, satu dlm sejuta,,, tapi insyaallah..

Pyanhabib said...

selamat hari khamis

addyaholix said...

tasikmerah,
usaha tangga kejayaan kak. malam tadi kan malam jumaat. dah ikhtiar? haha!

syazwan fuyooo,
kau ni dah cukup 18 ke? heh!

syazwan vl,
aku dah penat suruh kak tasik usaha. nak taknak atas dia la. haha!

en_me,
terima kasih bang!

sekeping hati,
dan moga dia selalu sedar, yang kekal cuma yang maha Esa.

cendana,
kamu lebih ngerti. sebab kamu pernah melahirkan =)

anakcikmad,
haha!

aiebahri,
itu juga ingatan untuk diri aku sendiri. 18 jun? ok noted!

maksu,
saya selalu kalah dengan kata-kata seorang ibu =)

aieakaike,
akan dipertimbangkan. dan hidup kau akan penuh dengan ugutan. haha!

padelkopak,
orang cakap, masa tidur, roh kita terbang keluar. betul?

dayat,
oit oit jatuh saham aku nanti. haha!
seorang teman akrab baru menyambut kelahiran anak pertama. aku sendiri jadi teruja. adakah itu petanda? =)

pecahkepala,
syurga isteri di telapak kaki suami kan?
salam rindu!

yanie,
saya bagi burger ayam double special. boleh habiskan?

cendana,
shhh jangan bising-bising. itu rahsia yang saya simpan. cuma kamu yang tahu. dan pembetulan, bukan ke lima. tapi masuk ke tujuh. haha!

nizam.ariff,
puitis puitis. kau ada adik perempuan bang?

baincardin,
ya. saya setuju. tahniah buat teman saya. tanggungjawab makin besar. moga dia mampu tempuh semua. moga-moga!

siggplus,
aku bayang budak-budak muda pakai skirt pendek. fuhh!

aloy,
aku pon harap aku mampu bro!

pyanhabib,
terima kasih bang pyan. tapi pembetulan. dah jumaat dah bang =)

Nizam.Ariff said...

Aku bongsu.
Adik angkat pompuan ada la kut... tapi dah bersepah...ntah mana ntah... hahaha

nuyuljana said...

moga lahir dia menggamit suasana.

tahniah!

:)

addyaholix said...

nizam.ariff,
bongsu? patut la mengada semacam. haha!

nuyuljana,
terima kasih jana =)

anakcikmad said...

nak sebok jugak~
besday sy pun 18 jun!hahaha!

^_^

jumapx said...

bila jasad dan roh bersatu...
maka lahirnya seorang insan...
yg perlu utk bertanggungjawab sbg khalifah...

chimera said...

moga lahir dia bukan utk sia-sia
moga lahir dia untuk mengubah dunia...

itulah doa-doa yg kita panjatkan bila tersentuh melihat kelahiran...

tapi... bagai mana dgn kelahiran kita...
bagaiman dgn diri kita sendiri...
pernahkah kita memberi doa-doa itu untuk diri... - moga kelahiran kita juga boleh mengubah dunia.....

**teringat pesan seorg ustaz... bila dilanda gelisah - sedekahkan al-Fatihah untuk diri sendiri**



p/s : aie!!! apehal pulak tulis terikh lahir saya kat sini nih???? ada sebarang komplot kah... hahah

arsaili said...

salam..saudara memang berbakat

patungcendana said...

re:...sepi itu indah....

ya...jika sepi itu adalah atas pilihan kita sendiri...:-)

selamat berhujung minggu addy

patungcendana said...

re:...man babi sangat babi.

hehehe....dia dah jadi siput babi pulak....

miezi said...

inshaAllah :)
dude, jasad juga lahir dari Dia.

artsoul said...

hang nak dpt cahayamata ke??

Basuh Baju said...

cool!

patungcendana said...

re:...kamu bunga. biar aku jadi tangkainya.
kamu warna. biar aku jadi wanginya.


satu hari
warna akan pudar
wangi akan hilang
bunga akan layu dan gugur
terpisah dari tangkai
seperti roh
yang terpisah dari jasad...:-)

kau dah pindah ke addy

Penoreh said...

harum sundal malam?

~~~ kay ~~~ said...

Salam & selamat pagi
pagi yg sungguh indah...
insyaallah, mampu mengubah dunia!!
(^_^)

addyaholix said...

anakcikmad,
ceh nak jugak. haha!

jumain,
juga membentuk diri sendiri menjadi lebih baik =)

chime,
moga tiap kita mampu buat sesuatu untuk dunia. sekurang-kurang mengubah diri sendiri menjadi lebih baik. terima kasih bang chime.
p/s : dia nak ajak buat surprise party kot. haha!

arsaili,
terima kasih. saya masih belajar bang =)

cendana,
saya tak pernah pilih untuk sepi. tapi mungkin itu yang tuhan pilih untuk saya. jadi saya anggap itu juga yang terbaik buat saya.

miezi,
semua lahir dari Dia bro!

artsoul,
ya. dalam tujuh tahun lagi rasanya. aku masih hitung hari. haha!

basuh baju,
aku basuh sendiri. hantar dobi cuma kadang-kadang. haha!

cendana,
tapi akan selalu kekal dalam hati =)
p/s : belum pindah. masih mencari yang terbaik!

penoreh,
cantikkan?

kay,
moga-moga kak. itu selalu doa saya.

AiE bAhRi said...

Abg chime..
mana ada komplot2...kah3..nak baling telur je kat abg chime..

addyaholix said...

aiebahri,
sekali-sekala comot dengan telur busuk apa salahnya kan aie. ni memanjang nak smart je abang chime tu. haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...