Thursday, June 18, 2009

Ayah.....

Bila hari bapa? Tak kisahlah. Sebab kita boleh sambut hari-hari kan?

Aku lupa mana aku letak puisi buat ayah yang aku tulis dulu. Aku lupa mana aku simpan. Nanti dah jumpa aku publish. Jadi aku tulis yang biasa-biasa saja. Maksud aku bukan puisi ayah tu luar biasa. Cuma aku tulis khas buat ayah. Jadi aku anggap itu istimewa. Sekurang-kurangnya istimewa pada aku. Dan kalau ayah baca nanti, harap ayah anggap itu istimewa juga.

Apa yang aku suka tentang ayah?


Sebab utama : Ayah sangat kool!
Sebab lain : Macam-macam. Sebab ayah kan ayah aku. Haha!

Aku tak kisah kalau kalian kata ayah lebih kacak. Sebab aku selalu percaya, bumi itu bulat. Akan selalu berputar atas paksi yang sama. Ya tak? Haha!

Selamat hari bapa buat ayah!

NotaAddy : Dan sebelum terlupa, hari ini 18 Jun 2009. Buat abang Chime, selamat menyambut ulangtahun kelahiran. Yang ke berapa ya bang? Moga abang Chime terus sukses dan menulis yang bagus-bagus. Jangan selalu fikir nak tutup blog ok. Serius tulisan dia bagus!

33 comments:

Monkey D Luffy said...

dua2 hensem tu

aloy_paradoks said...

ayah lu KOOL?
dah lama tak dengar lagu die..

AiE bAhRi said...

Bro Addy,
entri ini mengingatkan aku kepada bapa ku juga.Tiba2 air mata berkaca..

Sama hensem anak beranak.Kepada pakcik, happy father's day!

shhh:Abg Chime nk ttp blog ke?walawei...jgn la wei..SELAMAT ULANG TAHUN!!

Water Lily said...

Selamat hari bapa untuk ayah Addy.Beruntung masih ada ayah.

nuyuljana said...

"Sebab aku selalu percaya, bumi itu bulat. Akan selalu berputar atas paksi yang sama." - addy

ceh!! hahaha. dua2 hensem kot.

happy father's day bt ayah addy.

;)

CaMaRPuTiH said...

addy, mesranyer la dgn ayah. ceh! addy, ayah mu itu baca ker blog mu ini? bestla kalo ayah bacakan... dari tulisan menusuk ke hati. haha!

jejaka anggun said...

sudah tiada ayah. sedih.

kad0k. said...

happy father's day utk ayah kamu ye inchek addy..ermmm..father's day bukan 21hb kah? maaf la..aku sangat tidak ambil pusing. mungkin sebab pertama kali bergelar ayah kot...huhuhu

Mak Su said...

all the best to all ayah-ayah seantero dunia :)

farah said...

sama-sama kacak.

like father, like son!

:)

mr.syazwan said...

hidung ayah ang MANCUNG..
apasat hidung ang MUCUNG???
kha3...

kim salam ayahanda naa..
kata nnt ANAKANDA WAN mai jenguk AYAHANDA... hah!

padelkopak said...

serius.ayah kamu memang kacak.tapi kamu pun apa kurangnya.yg penting ayah adalah seorang insan yg sangat mulia.

patungcendana said...

selamat hari bapa utk semua bapa di dunia...

bapa aku dah takde...:-(

selamat ulang tahun uth chime

~~~ kay ~~~ said...

well, as the saying goes,
"like father like son".
hehehe... dua2 hensem!!
Selamat Hari Bapa kpd semua yg bergelar "ayah"
(^_^)

Nizam.Ariff said...

Selamat HAri Bapa...
kepada bapa kamu.


Ya. kamu dan bapa kamu sama kacak.

A t i Q a h said...

Macam muka Faruk pelakon tu lah ayah kamu. Sedara ka? Hehe.

Selamat hari ayah untuk pak cik. ;D

tasikmerah said...

addy, borang nk jd ank angkat nk amik mana ni dy....? he he.



;)


nizam, kamu tergodakah dgn addy....?

:p

Ad Rifza said...

Lebih kurang jer..mmg anak beranak..hehe..
slmt Hari Bapa utk bapa Addy..Moga dia sihat2 selalu..Insyallah..
Jadilah anak soleh yg mendengar suruhan bapanya..:-)

siggplus said...

selamat hari bapa..
tumpang bapak kau boleh?
hargai dia sebelum tak ada :(

chimera said...

selamat harai ayah kepada ayah addy, ayah saya.. dah semua ayah2 di dunia.. jasa2 mu memang tak terbalas sampai bila-bila...

betullah, ayah kacak sikit dari addy... tapi addy kacak byk... hahahah

byk persamaan.... cumaaaaa, idung ayah mancung mcm hindustan... idung addy.. errr.. err... hehe

terima kasih atas ucapan selamat dan doa2 yg baik... hadiah utk diri sendiri tak sempat nak beli lagi... tapi, kak sufi dah bagi esei miyaki atu set... Yihaaaaaaa... seb baik, sebab perfum saya memang dah abis heh.

Mencari Sinar Bahagia @ Tommy said...

Happy Father's Day to ur dad...

Have a good day ahead..

baincardin said...

bapa borek, anak rintik. :)

addyaholix said...

luffy,
haha!

aloy,
lu gila!

aiebahri,
ini untuk semua ayah di dunia.
ya. dulu abang chime pernah cakap nak tutup blog.

waterlily,
terima kasih kak!

nuyuljana,
haha. terima kasih jana!

camarputih,
kelmarin sms ayah dengan bahasa-bahasa yang tak boleh blah. macam biasalah. ayah cuma balas 'ok'. ermmm!

jejakaanggun,
dalam hati ada kan?

kadok,
sambutannya 27jun kalau tak silap. tapi hari-hari jugak boleh sambut kan?
oh ya. selamat hari bapa juga untuk kamu papa arissa =)

maksu,
juga untuk paksu =)

farah,
iyo lah. haha!

syazwan,
aku ikut hidung mak.

padelkopak,
ayah aku sangat kool. kalau marah, dia cuma diamkan diri. itu yang buat aku takut.

cendana,
tapi bapa kamu selalu dalam hati kan?

kay,
terima kasih kak. masak untuk saya boleh?

nizam.ariff,
aku selalu sangsi. kalau yang datang dari mulut kau, itu pujian atau apa bang. haha!

atiqah,
faruk? faruk mana?

tasikmerah,
jadi menantu pon boleh kak. haha!
tergoda? mulut pernah kena ketuk? haha!

adrifza,
terima kasih bang ad. saya selalu harap saya mati sebelum ayah.

siggplus,
terima kasih bro. boleh saja. bagi duit belanja bulan-bulan lah. berani? haha!

chime,
ya. adik-beradik ayah semua muka macam hindustan. arwah pakngah muka macam pelakon lama vinod khanna. serius. tapi darah ayah darah melayu tulen.
esei miyaki satu set? bestkan. nak bercinta jugaklah bang chime. bertuah la bang chime. dah la kak sufi tu cun. kak sufi ada adik? haha!

tommy,
terima kasih tommy!

bain,
yeke bain? terima kasih =)

mel said...

selamat hari ayah, addy.. eh! dah jadi ayah ke blum nihhh...

hensem ayah addy ya. no wonderlah addy pun kacak jugak, org kata kmana tmpahnya nasik kalau tak ke mulut.. ya tak.. *peribahasa mana aku pakai nih**

[yAN!e][pUTraJAya] said...

selamat hari bapa ayah....
(tetiba nak jadi sedara addy..]
hehehhee

Penoreh said...

moga selamat buat bapakmu

CaMaRPuTiH said...

saje nk kaco 3 org kat sini... addy (of cozla dh nama pun tuan umahkan), chime (erk nk kene tuko pgl abg chime ker?) n mel. korang bertiga nikan xdela isu lain selain adik cantik. kalo x adik cantik bapaknyer ensem, kalo x si ayah addy yg ensem tuh si kak sufi (org belah sana si chime tu) yg cantik (cantik lg!). berapa byk cantik daaaa.....?

addyaholix said...

mel,
saya tunggu abang-abang saya jadi ayah dulu, kemudian baru giliran saya. mesti abang chime stress kalau baca komen ni. lagi-lagi pasal kawen kan. haha!
ermmm peribahasa tu masih boleh pakai. tapi kalau DBP dapat tahu, memang teruk jugaklah. haha!

yanie,
ok boleh saja yanie. jadi menantu lagi ayah saya alu-alukan. sebab dia dah sibuk tanya anak bujang dia bila nak kahwin. haha!

penoreh,
terima kasih!

camarputih @ acha,
dah memang adik abang berdua tu cun. apa saya nak buat. abang mel kata adik abang chime cantik. abang chime pulak kata adik abang mel tu cun. saya plan nak rembat dua-dua. sebab lelaki kalau ikut hukum boleh saja lebih dari satu kan. haha!
tapi serius kak sufi memang lawa gila. saya pernah tengok gambar dia dulu. memang sesuai sangat la dengan bang chime tu. sama cantik sama padan!
irdina batrisya pon cantikkan? nak jugaklah. haha!

patungcendana said...

sentiasa...

re:...aku memang terer motivate kan orang...diri sendiri je yang tak reti nak motiate kan...hehe...:-)

ps...aku tetap suka tulisan kau...:-)

miezi said...

selamat untuk ayah-ayah kita semua, dunia mahupun akhirat! ;)

DuRiAn rUnTuH said...

selamat hari bapa kepada ayah kamu..moga panjang umur dan dimurahkan rezeki oleh AllahS.W.T

addyaholix said...

cendana,
terima kasih cendana.

miezi,
kau bila jadi ayah? haha!

durian runtuh,
terima kasih. untuk bapa kita semua.

[yAN!e][pUTraJAya] said...

jadi menantu ayah?
hehhehe
bila addy nak bawak yanie jumpa ayah?

hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...