Thursday, March 19, 2009

Jangan langsung!

Sungguh aku tak mampu telah hati manusia. Aku bukan pawang. Aku bukannya bomoh. Aku bukan ahli magis pon. Aku bukan siapa-siapa.

Cuma tinggal dua lagi malam untuk jejak hari tujuh. Itu majlis Yong. Aku cuma harap langsung tiada yang bicara tentang aku. Langsung!
Atau mungkin baik kalau tiada yang perasan aku wujud.

Kali ini mungkin aku akan lebih banyak diam. Dan sambung senyum.

. . . . . . . . . .

Ya, dalam hati aku juga punya taman.
Malah pernah berbunga mekar.
Cuma dahannya saja yang seringkali patah!

NotaAddy : Aku pernah tulis rangkap yang ini untuk seorang kawan juga. Lama dulu aku kira. Dan aku pinjam semula.

28 comments:

Bob Azrul said...

aku kira aku mengerti pergolakkan jiwa kau disaat ini kerana aku pun sering kali berhadapan dengan masalah ini.. huhu~

siggplus said...

kau bila nak kawin?haha..aku forward awal2 ptanyaan yang pasti utk kau time kenduri tu nanti

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

aduhai..

kamu kena teruskan senyuman..kerana senyuman membawa infiniti makna..=)

Sarah Syazwani said...

kirim salam kt Yong..semoga semua berjalan lancar..

rudy bluehikari said...

bro, bila sampai masanya, ia akan berlaku jua. sehingga itu jangan putus asa utk berusaha. hidup, mati, jodoh, pertemuan semuanya di tangan Sang Maha Segala.

Anonymous said...

klu org tnya aku bila nk kawen?
biasanya aku tnya depa blk:

1) knp?nk sponser majlis sy kew?
2) knp?makcik ada ank bujang yg masih teruna kew?
3) knp? nk bg package h0neymoon untk 4hr 3mlm kat sy?

ehehehe..

pling s0pan pon aku jwb:
jgn tnya sy..bkn kerja sy tntukan siapa dan bila..e2 kerja DIA..y not u guyz tnya DIA.. (tidak kh mreka tau yg kita serabut d sbbkn persoalan2 yg tidak mmpu kita jwb)

-dija-

patungcendana said...

ya...aku tahu...tapi aku cuma mahu ditinggalkan sendirian...

kamu nak balik kampung ya...salam untuk keluarga kamu...

dah sediak ke skrip jawapan untuk soalan2 yang bakal ditanya...hehehe...have a safe journey...:-)

jejaka anggun said...

dude,
napa cam jiwang jer entry lately nih?
bila nak talking talking ngan i lagi?

miezi said...

sabar sabar!!

farah liyana said...

bunyinya amat menyakitkan.

tabahlah bro!

Mak Su said...

dahan yang sering patah?
addy, balutlah dengan plaster, ek.
take care. :)

Princess Liyana said...

smoga kak yong happy selalu di hari bhagia...alaahai bro, wat wat tk dgr jelah..sabo je. mesti depa mls nk tnye

cik siti penguin said...

Aku bukan siapa-siapa
everybody is somebody addy =]

Sufi Idany said...

Addy.... semuanya melarik kata dari hati kan? biar apapun... keyakinan itu perlu Addy....

LaDy_ZeRa said...

semoga taman di hati itu mekar semula..

chimera said...

hahah... saya faham situasi addy tu...

bezanya dalam taman addy 'pernah' ada bunya memekar... tapi dlm taman saya 'sedang' ada bunga berkembang...

jadi keparahan menjawab soalan tu rasanya lebih memihka kepada saya... sebab mereka semua tau tentang bunga yg sedang mekar tersebut...

tapi baik juga kalau kita dah sedia dgn segala soalan yg bakal dikemukakan... sama ada untuk menjawab, diam atau senyum... pilihlah mana-mana yg tak akan mengguris mana2 pihak... saya kira addy pun dah bijak menyelesaikan masalah ni... pengalaman dah byk kannn..

mugiwara said...

semoga majlis yong berjalan lancar...

weh~ buat2 sebok je masa tu...

anakcikmad said...

sekurang-kurangnya taman tu pernah berbunga mekar...
jgn risau pd dahan yg selalu patah tu...
cukup tempohnya...
akan tumbuh yg baru ^_^

A t i Q a h said...

Rileks saja. Love is not a rush thingy. :)

addyaholix said...

bobazrul,
tapi sungguh jiwa aku kental. haha!

siggplus,
aku dah kahwin. duda anak dua. haha!

zara,
senyum saya punya seribu definisi yang berbeza.

sarah,
ya. addy sampaikan nanti. moga-moga semua lancar. hujung tahun kenduri jangan tak turun kak =)

rudy,
bukan persoalan putus asa atau tidak, usaha saya selalu lebih dari yang sepatutnya, cuma hati belum betul-betul sedia =)

dija,
dulu saya suka jawab, tapi kali ini saya nak cuba cuma diam dan senyum =)

cendana,
ya. skrip dah saya hafal. semua ada tujuh episod. setiap episod punya lima scene. bayangkan berapa banyak yang dah saya hafal dalam kepala. haha!

jejakaanggun,
itu cuma yang datang dari hati. jadi tulis sajalah!

miezi,
ya. sebab tu aku masih berdiri. doakan aku. haha!

farah,
saya dah biasa. alah biasa tegal biasa kata mak =)

maksu,
selalu saya biar saja. dah kering, saya buat bakar unggun api sambil perhati bulan. haha!

liyana,
terima kasih untuk doa yana. dan kalaulah saya mampu tutup mulut semua kan. haha!

penguin,
"aku bukan siapa-siapa".
baru perasan macam tagline aie akaike. cuma dia lebih klasik dengan "shiapa-shiapa".

sufi,
saya selalu yakin. dan kadang yakin itu keterlaluan =)

lady zera,
saya selalu doa. tapi mungkin belum tiba masanya.

chime,
bunga saya cuba mekar semula, cuma saya selalu lupa tabur baja dan siram sentiasa. atau mungkin saya sengaja barangkali. haha!
ya, saya bijak selesaikan yang satu ini. saya bijak cari alasan. haha!

mugiwara,
aku dah rancang. untuk buat aku tak kelihatan haha!
oh ya, ini cuma majlis tunang.

anakcikmad,
bukan risau, cuma.... haha!

atiqah,
saya memang selalu rileks. cuma manusia sekeliling saya yang selalu tak senang saya terlalu rileks. haha!

patungcendana said...

malam ini aku tak nampak bulan...tapi ada banyak bintang...
maka aku melihat bintang...kamu melihat bulan...kita share ok...:-)

hati2 di perjalanan ya...

mugiwara said...

haha...nak jadi orang lutsinar dah pasti tak boleh. macam mana tu...
berusaha~

aie akaike said...

addy, seru ko dah sampai..

addyaholix said...

cendana,
ya lihatkan bintang untuk saya. dan saya hadiahkan bulan untuk kamu =)

mugiwara,
haha!

aieakaike,
seru aku? kau yang sepatutnya. jangan simpan lama-lama. nanti kena sambar. haha!

tasikmerah said...

tak apa. patah tumbuh. hilang berganti.

:)

jumapx said...

yang patah pasti tumbuh berganti...meski ianya tidak sama...namun ia sama2 berasal dr pokok yg sama...tumbuhnya juga sama...dari pucuk menjadi dahan...lalu menguntum la bunga yang kau cari...

:)

sabar...DIA pasti menzahirkan HAWA bila masanya sudah tiba ady...

one love said...

hati manusia...

susah wo! hehe

addyaholix said...

tasikmerah,
memang berganti, tapi gantinya selalu tak kena gaya. haha!

jumain,
mungkin juga dari pokok yang berbeza. bunganya juga barangkali tak sama. wanginya mungkin tak seharum yang dulu. tapi yang pasti, Dia pasti punya sesuatu untuk kita.

one love,
kalaulah saya mampu baca tiap hati yang datang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...