Thursday, March 05, 2009

Dia

Dalam diam dia datang.
Dalam kelam dia tiba-tiba ada.
Tanpa sebarang apa-apa.
Entah langsung dari mana.
Tapi hadirnya tak lama.
Munculnya cuma seketika.

Sungguh suara itu makin kian hilang!

31 comments:

Ad Rifza said...

Kenapa ianya semakin hilang?.. knapa ia tidak bertapa lama lagi?..Kenapa datangnya seketika dan pergi persis pelangi...

patungcendana said...

erm...aku tak nak tanya apa2...:-p

ab geldofg said...

yg dtg pastu pergi...yg hadir..tk msti kita sedari

A t i Q a h said...

Emmm. Apa nak komen ni? Neuron otak tak aktif pula malam-malam begini. Dang.

farah liyana said...

dia tue sape?

:P

azie said...

ITU NAMANYA MAGIS

~~~ kay ~~~ said...

(^.^)

LaDy_ZeRa said...

jgn risau..dia pasti datang lagi..

;D

patungcendana said...

bangun la addy...jom gi kedai kopi wahyu...:-)

MawarUngu said...

aku bukan dia....kerana aku selalu ada di sini. sahut saja namaku, pasti kau dengar suaraku. menyambut sahutanmu!

wahyudimy said...

Dulu2,maksud aku waktu aku mula2 baca blog ni,selalu ada puisi.. sekarang jarang2 ada.

Apa pasal?

cik siti penguin said...

dia???
sape??
=P

MaNuSiA_RuMiT said...

mungkin adegan dia tiba dalam hidup kau dalam skrip takdir cuma seketika...

harap kau faham itu..
=)

Anonim said...

komen untuk entri sebelum ini.

Kau si bodoh sombong yg menunjukkan kebodohan kau dengan mendabik dada.

Bumi mana manusia tidak ambil peduli pasal sejarahnya, pasti akan musnah,dan manusia seperti kau lah penyebabnya.

Kalau kau benar2 blogger yg ada jiwa,kau akan siarkan komen aku ini.

addyaholix said...

adrifza,
mungkin sebab itu takdir.

cendana,
ok. saya pon taknak jawab apa-apa. haha!

abgeldofg,
ya. sebab kita juga bakal pergi.

atiqah,
tak perlu komen. cuma perlu senyum =)

farah,
dia itu cuma dia.

azie,
saya selalu bayang saya punya magis. lepas tu kamu tahulah nasib kamu. haha!

kay,
=)

lady zera,
saya masih tunggu.

cendana,
saya dah habis tujuh cawan. tapi kamu masih belum muncul. haha!

mawarungu,
tak dengar apa-apa pon. haha!

wahyudimy,
sebab otak aku makin beku mungkin. haha!

penguin,
kamu mungkin =)

rumit,
ya. bahasa kamu selalu ndah. dan selalunya yang indah memang mudah saya faham =)

anonim,
kalau kamu kata aku bodoh disebabkan apa aku tulis pada entri yang lepas, kamu silap. itu cuma sindiran yang aku tuju pada melayu yang makin lupakan adat dan budaya. tapi kalau kamu kata aku bodoh disebabkan komen aku yang aku benci sejarah, aku terima. ya aku bodoh sebab benci sejarah. tapi maksudnya bukan aku benci sejarah melayu, tapi aku benci pelajaran sejarah. ya aku bodoh sebab aku benci sejarah. kalau bodoh itu ditujukan untuk yang itu, aku terima.

wahyudimy said...

anonim
Mulut kau tak di azan ke waktu kau lahir?dont u dare talk to my buddy like that. Kalau kau ada telur,meh blog kau aku komen.atau kau cuma bastard yg tidak punya telur.haha

Anonim-yg-tak-de-telor said...

sekurang2nya kau mengaku kebodohan kau.
Seorang penulis harus ada peranan bukan main tulis ikut sedap tangan je.Jangan zahirkan sesuatu yg kau tidak pasti,sebab org akan baca.kalau tak tahu,belajar.jangan jadi bodoh sombong.

wahyudimy
Aku memang tak de telor,sbb aku bukan jantan.
Tutup je la blog ko tu.tak de org nak bace.
mohd haji salleh wannabe..!

mugiwara said...

itu lumrah. ada dari tiada. tiada selepas ada.
tapi munculnya ikut suka. kalau di mahu seketika, cuma seketika saja lah kau jumpa dia.

Anonymous said...

benarlah, manusia tidak boleh menebak niat disebalik tutur kata manusia lain. Tuhan shj yang tahu keikhlasan manusia menyampaikan rasa hatinya. teruslah menyampaikan.

* lagi bacul kalau komen guna nama anonym. suruh kau siarkan komen, tapi diri sendiri menyembunyi diri. aduhai!

rudy

Nizam.Ariff said...

Datang tak tertakwim musimnya, lepas tu hilang... aku cuba teka, mimpi/ngigau?

patungcendana said...

kenapa tukar gambar...oh...lupa...aku tak nak tanya...tak payah jawab la...:-p

Princess Liyana said...

alaahai, siapa dia tu bro?
kenapa makin hilang??huh confuse2

en_me said...

nyamuk tewww.. ihihi

MaNuSiA_RuMiT said...

hurm...
ada juga beberapa nyawa yang hadir seketika dalam hidup aku...

persinggahan mereka sementara sahaja dan sudah di atur sejak azali lagi...

=)

have a nice day addy

chimera said...

saya tak mahu komen pasal dia yg dtg dan hilang tiba-tiba tu... setiap yg dtg pasti akan hilang... kita juga satu masa akan hilang...



++++ ternyata addy blogger yg ada jiwa sebab berani siarkan komen berunsur sindiran tersebut... dan ternyata si pengomen tersebut yg tidak berjiwa sebab memberi komen secara menyembunyikan diri...

saya tidak nampak sebarang kebodohan pada entri yg lepas... sungguh saya tak nampak. dan pada saya org yg bodoh adalah orang yg sewenang2nya memperbodohkan orang tanpa cuba memahami apa yg cuba disampaikan oleh orang tersebut... bukankah itu bodoh sombong namanya... saya juga bencikan sejarah... maksud saya subjek sejarah. Sampai sekarang saya tertanya-tanya, apa gunanya subjek sejarah yg saya pelajari dulu pd kehidupan saya sekarang...

hmmm boleh jadi Anonim tersebut mendapat A utk subjek sejarah dulu... sebab tu dia sewenang2nya boleh bodohkan orang....

addyaholix said...

wahyudimy,
macam kau pernah cakap, itu indahnya hidup dalam perbezaan. setiap kita berhak bersuara. cuma mungkin caranya yang agak kurang beretika.

anonim-yg-tak-de-telor,
ya. aku masih dalam proses belajar menulis. aku kira kau juga manusia berpelajaran, dan kau bukan bodoh. orang bijak dan punya akal fikiran tak sewenang-wenang memperbodohkan manusia lain. kau mungkin boleh tegur dengan cara yang lebih baik. atau kau terlalu bijak dan mendabik dada sehingga kau cuma mampu memperbodohkan manusia lain sesuka hati. aku kira itu tindakan paling bodoh.
dan kau tak perlu turut memperbodohkan manusia sekeliling aku hanya kerana mereka bersetuju dengan aku. cukuplah kau anggap aku bodoh kerana tulisan aku. atau kau mahu jadi manusia paling bodoh yang tak mampu menahan kritikan kerana kebodohan kau sendiri.
dan kalau kau betul-betul berani, kau tak perlu baling batu sorok tangan.
tapi, bodoh-bodoh tulisan aku, sekarang kau masih baca yang ini kan.

mugiwara,
kita lebih menghargai bila dia hilang kan.

rudy,
kamu rudy bluehikari?
ya. kita manusia punya hak untuk bersuara. cuma kadang-kadang kita tak berfikir tentang perasaan manusia lain sebelum kita anggap kita betul semua. tapi itu masih manusia.

nizam.ariff,
ya. mimpi juga hampir dengan maksudnya bang!

cendana,
saja. saya perlukan sesuatu yang baru. terbang. itu antara yang saya suka. haha!

liyana,
bila dia mahu hilang, saya tak mampu genggam dia erat-erat. kalaupun saya genggam kejap-kejap, dia tetap hilang.

en_me,
nyamuk? haha!

rumit,
tapi kadang-kadang yang sementara itu yang buat kau belajar tentang hidup kan? have a nice day rumit!

chime,
saya belum betul-betul punya jiwa. saya masih belajar untuk menjadi yang lebih baik. ya. mula-mula baca, saya sedikit emosi, tapi saya masih ingat kata-kata seorang kawan, itu indahnya hidup dalam perbezaan. jadi saya anggap itu pendapat peribadi anonim.
oh ya bang, kamu juga benci pelajaran sejarah?
jaga-jaga! nanti kamu pula yang diserang. haha!

Salam Tijari said...

oh ya... bukan kah kalau ikut subjek sains dan kalau dipermudahkan - perempuan yg tidak punya 'telor'adalah perempaun yg mandul... bukankan perempuan perlu ada 'telor' yg perlu disenyawakan dahulu oleh sperma utk menghudupkan zuriat... errrr... mudah-mudahan perempun tidak ber'telor' tersebut bukanlah mandul...

vidadarisakura said...

DIA=anonymous?


haha

addyaholix said...

salam tijari,
haha aku no komen. sejarah aku tak pandai, sains pon aku tak berapa nak pandai. tapi aku paling suka sains tingkatan tiga, bab satu. haha!

vidadarisakura,
mungkin ya. haha!

Anonymous said...

BALING BATU SMBUNYI TNGAN..hrmm..dl aku kurang jelas dngan mksud kata2 tu..sbb pada aku, tjuan aku mncoretkan commnt di lmn2 blog hnyalah untuk brkongsi pndangan, bkn brknalan..tp bila adanyer komen2 yg pada hemat aku "sngguh mesra" dr 'anonim' mcm yg aku bc kat atas, aku mula mngerti mksud pepatah yg acapkali addy prkatakn..

aku br sj brhasrat n brcadang untk mnjadi DIA yg dtng dlm diam, mncul dalam kelam, tnpa sbrng ape2, hadir hnya sbntar, mncul hnya sketika n tiba2 hilang tnpa jejak; tp yg pastinye d rindui =p (brangkali aku ingin mnyusuli langkah Hang Tuah yg sepi tnpa prkhabaran tp sntiasa brada dlm knangan)..

tp, nmpknya aku tdak mmpu mnjadi Hang Tuah..aku msih lg mlakar tulisan di laman ini..bezanya hnya, aku kini tidak lg BERSEMBUNYI..

hahahaha..knp gaya tulisan aku ni mcm bkn aku..argggggggggggggggghh tidakkk..aku smakin trinfluent..

nway, SALAM buat addy..

-DIJA-

p/s: commnt i kat pic u x approve..tkt org knal u kew, bro?? =D ehe..

addyaholix said...

dija,
ya. tiap kita punya hak untuk berkata. cuma kadang kita lupa tentang hati manusia. tapi itu masih hak yang Dia beri buat semua. terpulang pada kita untuk menjadikan siapa kita dimata dunia.
dan ya, saya tak approve sebab komen kamu bakal dedahkan saya. saya mahu kekal misteri. kononnya lah haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...