Tuesday, January 06, 2009

Tuhan, temukan aku dengan yang dicari!

Tika malam makin gelap dan manusia-manusia enak dibuai mimpi, aku masih terus-terusan berjaga, mencari sesuatu!

Tuhan, ubati lukaku.
Tuhan, peliharalah aku.
Tuhan, temukan aku dengan yang dicari!

24 comments:

MaNuSiA_RuMiT said...

semoga dapat apa yg di cari

=)

patungcendana said...

pastikan dulu apa yang kamu cari...
tentukan dulu jalan yang akan diikuti...
bila angin sudah mengerti...
kemana rindumu kan pergi...
akan bertemu apa yang dicari...:-)

Monkey D Luffy said...

moga ketemu

a.k.a P@i said...

sakit doe ayat..
Lu kena bkeje keras lagi..
yg dicari pasti ade kat celah2 dunia nih..

gudluck

duwenk
bangi

[mynewsitus:http://duwenk.wordpress.com]

cucumatlela said...

lu cari Tuhan lu akan dapat segalanya....
PERCAYALAH.

Mak Su said...

insyallah, dapatttt

hanafana said...

saye!!sayep!!
saye yg anda cari..
!!!
hahaha.. =)
jk..
smoga ketemu wokeh??

rudy bluehikari said...

amin!

chimera said...

kenal pasti dulu apa yg nak di cari... bila dah dikenal pasti, baru ada matlamat... bila ada matlamat, adalah semangat... bila ada semangat maka carilah dgn bersunguh2. InsyaAllah akan ditemui...

masalahnya mencari sesuatu yg tak pasti yg tak memungkinkan utk kita temui apa-apa....

(tapi kalau menacari-cari masa manusia enak dibuai mimpi, seprtinya sedang mencari bantal... heheh)

addyaholix said...

manusiarumit,
terima kasih!

cendana,
jalannya dah didepan mata, tapi ternyata perjalanannya masih terlalu jauh!

monkey d luffy,
terima kasih kapitan!

akapai,
ya dia ada cuma belum jumpa.
nice blog!

cucumatlela,
terimakasih, sungguh aku percaya!

maksu,
doakan saya maksu.

hanafana,
ya saya memang cari kamu. mana hilang? haha!

rudy,
terima kasih.

chime,
ramai anggap yang saya cari itu, seseorang. tapi hakikatnya adalah, sesuatu. mungkin jugak bantal haha!

ab geldofg said...

INSAALLAH

Sufi Idany said...

Tuhan....
sembuhkan daku,
hilangkan gelisah rasa di hati
bebalkan jiwa sekental gumpalan awan
dilangit laut china selatan
bagi aku penawar pada kesakitan ini

Tuhan....
temukan aku dengan kedamaian
temukan aku dengan ketenangan
temukan aku dengan keyakinan
temukan aku dengan kasih sayang
temukan aku dengan kekuatan
temukan aku dengan apa yang aku
dengan yang di cari....

addy... aku juga dlm pencarian... hehehe

cik siti penguin said...

carik ape??
moge2 jumpe lah ye,
:)

redzuwan said...

sungguh aku juga mencari..
sama - sama berkelana..

A t i Q a h said...

ya. jika mahu mencari, biarlah dipandu tuhan. :)

tasikmerah said...

moga ketemu.

:)

addyaholix said...

ab geldofg,
terima kasih.

sufi,
moga ketemu yang dicari, Insyaallah!

cik siti penguin,
ya doakan!

redzuwan,
ya, moga kau juga jumpa apa yang dicari.

atiqah,
terima kasih atiqah. aku manusia biasa yang alpa yang mudah lupa, kadang-kadang aku abaikan pada Dia. doakan aku!

tasikmerah,
terima kasih tasik!

abrar said...

usaha yang akan membuahkan pelbagai kenikmatan...salam ziarah dari Dari blog ke hati

Anonymous said...

ala..
karatnyer..
u cr ape bai..
bg tau la..
blh kit0rang sm2 tlng cr.. =p

addyaholix said...

abrar,
salam!

...,
aku cari hati =)

Siti NurJ3nab said...

mungkin ader ap yg dicari.

cume luka belum sembuh pengelihatan agak kabur sekarang nih.

tenang kan jiwa di atas sejadah.

addyaholix said...

nurjenab,
dah nampak, cuma kabur adakah itu yang aku betul-betul mahu.

RoSe N' ChOc said...

looking for wut?

fitrah manusia mencari sesuatu tak pernah puas..

jika dpt sesuatu yg sudah dpt tapi masih mencari sesuatu yangs sempurna..

selagi tidak diperolehi selagi itu hati tdk tenang...

doa pada yg Esa kunci utk meraih sesuatu asalkn hati bersih n ikhlas..

bile sudah dpt petunju dari-Nya, ikutlah gerak hati kamoo~

-insan memahami-

Anonymous said...

Tuhan pasti akan beri ape yg kau minta..Dia akan makbulkan dlm 3cara..
1)Dia akan bg sejurus kau minta,sebagaimana kau minta.
2)Dia akan bg sedikit lambat,tetapi lebih baek dr apa yg kau minta
3)kau perlu menunggu lama tetapi Dia pasti akan bagi kau yang terbaik buat kau..
Tawakkal kepada Allah..
^___^

-Spidey-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...