Wednesday, January 21, 2009

Opps! Kau salah jalan masuk!

Dia tanya aku, apa gunanya cinta kalau cuma dia yang mengharap.
Apa gunanya perhubungan kalau cuma dia yang berusaha.
Aku diam. Langsung tak jawab apa-apa.
Seingat aku, kita(merujuk aku dan dia) pernah setuju untuk menjadi sahabat bukan?

Maaf, cinta kau bukan pada arah yang sepatutnya!


NotaAddy : Maaf, kebelakangan ini, tulisan aku banyak tentang persoalan hati. Kalau rimas, sila berambus!

40 comments:

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Ooppss..

Kalau salah jalan, suruh dia patah balik...

Kalau dia tersalah faham..betulkan fahamannya balik...

patungcendana said...

wah...addy...berperang dengan emosi rupanya...i know exectly how you feel...sucks doesn't it? :-)

Nizam.Ariff said...

Cinta...dan 'kau salah jalan masuk'..
Boleh double meaning woo...hahaha

jumapx said...

hu3
payah nie...
si bunga memaksa utk si kumbang menghisap madunya~


lalalala~

cik siti penguin said...

wah ade org minat rupenye.. :)
ye ah mate pun da lawa.. XD

Anonymous said...

hrmm..blh kew b0ys n gurls jd shbt??
kwn mgkin..
klu i ckp best fren i lelaki, cnfirm b0y fren i jeles..
mcm tu jgk sbliknya..

addy:Seingat aku, kita(merujuk aku dan dia) pernah setuju untuk menjadi sahabat bukan?

setuju..ehe..prlu prsetujuan br blh declare u n me kwn??hrmm..mcm ada agenda lain..mcm ada sejarah.. =p

Mak Su said...

take care

patungcendana said...

laptop x leh YM?...broadband tension?...bertenang addy...tomorrow will be worse...hehehe... :-)

aku punya YM pun kejap boleh kejap x leh...huhuhu

ab geldofg said...

bro ko tulis apa je yg ko nak tulis......cnta apa yg ko cari mlainkan pdsa yg SATU

wahyudimy said...

"Time hati addy da berpunya jgk la baru ada org minat - Murphy Law"-kata patung cendana..Hahahahah

dan aku lg rimas baca pasal anti yahudi penulis yg menampal sticker Mcd pd keretanya..

addyaholix said...

zara,
dia pernah kata, apa nak buat sebab hati dah suka. aku patut balas, apa nak buat kalau dah memang aku tak berkenan. sentap pulak nanti huh!

cendana,
terasa macam nak mencarut panjang-panjang!

nizam.ariff,
yang double meaning tu kau. otak biru haha!

jumapx,
kalau setakat nak hisap madu aku on je haha!

penguin,
mata aku dah berparut. dia tak suka haha!

...,
siapa cakap tak boleh? aku punya bukti. ninie antara kawan baik aku. dah kahwin pon. baru punya anak. suami pon ok dengan aku. jantina bukan isu.

maksu,
terima kasih maksu.

cendana,
kejap boleh kejap tak boleh, saya langsung tak boleh. nak sambung mencarut ni!

abgeldofg,
terima kasih.

wahyudimy,
bila hati aku berpunya? kau lebih tahu dari aku sendiri nampak haha!
tampal stiker mcD rasanya bukan boikot, tapi lebih pada promosi. pada aku lah!

arsaili said...

salam..salah jalan? guna navigiator..ehehe

Nafastari said...

Perlu bijak dalam memutuskan cinta. Saya rasa kamu bijak. Cinta bukan sekadar perasaan yang seminit dua itu, ia lebih dari itu. Ia sukar tapi ia tidak mustahil. Jika sudah jumpa jalan yang betul nanti, kamu ikut sajalah. Selamat sampai.

Penoreh Getah said...

moral of the story....

bercinta biar beribu

bersahabat biar satu..

redzuwan said...

addya: persahabatan kan kekal selamanya..

siggplus said...

masalah cinta?

type ON CINTA dan hantarkan ke 32888

Mdm.Zend said...

orang lain salah jalan masuk ..senang je kita nak bagitau...tapi kalau hati sendiri yang salah jalan masuk....sendiri bagitau pun x jalan tau....jgn merana sudah...kahkahkah

Monkey D Luffy said...

makanya... perlu dijelaskan lg kepada si dia

hanafana said...

hurm..macam mana ek nak cakap..
.
.
sahabat. Bekas kekasih menjadi sahabat, kalau dua-dua memang dah tak suka sama suka..itu takda problem..
bagi fana..

Kalau persahabatan yang terjalin after break..tapi, salah satu daripadanya masih menyimpah perasaan, itu suatu yang mushkil..
Lebih baik tak berhubungan..nanti sedihh..
huuuuaaaarr...**sobbss**

been in this situation before. boleh tau perasaan that gurl.

**tapi..ini merujuk kepada overall tau. kira pada arah yang sepatutnya laa..

hiks..sorry..membebel pulak =Pp

mugiwara said...

o'ow...
xreti nk komen psl kes2 cmni...
yela...kata org; hati org ni xbleh diikat2...

aie akaike said...

biasala addy, dari hubungan sbg kawan la terbitnya bibit2 cinta.

kalau dia bukan lagi anggap kau sbg sahabat malah lebih dr itu, dan kau pula tidak mahu menerima dia lebih dari dari seorang sahabat, jangan la kau berdiam diri...

berterus terang saja, supaya sahabatmu itu tidak trus mengharap kerna apa yg ada antara kau dan dia selama ini mungkin akan hilang sekelip mata. kau ngertikan?

azie said...

wo wo wo

ni kesah songsang ke hape nih?ehehe

Indrasakty said...

Dia cuma bersetuju untuk menjadi sahabat, supaya kau makin dekat. Sayang, kau tidak terjerat.

Apa pun, dia perlu terima hakikat, untuk kau dia belum cukup hebat.

Ad Rifza said...

Setiap sesuatu boleh berubah mengikut keadaan dan masa..Kadang2 masa yang panjang akan mencambahkan bibit2 chenta..hehe..Why not cuba balas harapan dan sentiasa terima usaha?..Mungkin dapat di lihat ada suatu keserasian?..hmmm..Mungkin..tapi empunya diri lebih mengetahui..

Princess Liyana said...

alaahai..cam complicated je..ekkk..jgnla halau yana..hihi ;P

kawan tidak sama dgn lovers..maybe dia expect more..but, you're not into her..ekeke..pandai je yana ckp ;P..buat kesimpulan sndr ;P

chimera said...

bukan perkara mudah kalau hati sendiri dah tak berkenan... Dilema...

Diam.. hmmm, mungkin itu cara yg terbaik utk mengelakkan ada hati yg terluka...

patungcendana said...

aku sambung wahyu punya komen...
murphy's law...extreme version...time orang tu dah minat kat orang lain, baru addy tiba2 minat kat dia...hehehe

ok...boleh sambung mencarut...

Anonymous said...

comment patung cendana mmcahkn tawa..
da guling2 cm tnggiling kat opis nih..
ehehehehehehehehee..
ape pun ckp je kat awek tu "i da ada makwe"..
jd "xguna u mngharap n brusaha"..

tasikmerah said...

ramai peminat dak addy nih.... :)


.

tasikmerah said...

hantu ke komen dah nizam. hahaha...

addyaholix said...

arsaili,
salam. segala macam dah guna, tapi hasilnya masih juga kabur =)

nafastari,
aku tak cukup bijak. sebab kadang-kadang aku juga meletakkan harapan pada yang tak sepatutnya.

penorehgetah,
bercinta biar beribu? biar betul haha!

redzuwan,
setuju!

siggplus,
nanti aku usulkan pada dia haha!

mdm,
haha betul tu. sebab kita akan anggap kita je yang betul. banyak makan garam ni haha!

luffy,
aku dah penat. biarlah!

hanafana,
kami bukan bekas lah. langsung tak pernah ada apa-apa.

mugiwara,
sebetulnya usik pon jangan!

aieakaike,
dia antara kawan terbaik aku tapi bila begini, aku jadi rimas. aku pilih untuk diam.

azie,
cinta dia yang songsang. bukan kami yang songsang. siot je komen haha!

indrasakty,
hebat kata-kata kau. aku suka!

adrifza,
macam mana nak paksa hati kalau terang-terang dia bukan pilihan bang.

liyana,
tak halau. sila sila masuk yana haha!

chime,
ya, saya pilih untuk terus diam. cakap banyak pon ada yang sentap pulak nanti. ermm!

cendana,
dah berpakat dengan wahyudimy ke? haha. ok mulut dah penat mencarut.

...,
dia tahu aku takde makwe. aku pon dah gelak separuh mati ni. haha!

tasikmerah,
dia seorang je. tak ramai haha!

Tepak Sireh said...

ada ketika label sahabat itu lebih nikmat dari label kekasih...

rudy bluehikari said...

diari aka blog itukan utk luahan hati...tersukan menulisss...aku bacaaa!

AiE bAhRi said...

Biasanya persahabatan boleh juga diakhiri dengan perhubungan cinta.Perhubungan cinta yang tidak diakhiri dengan ikatan pernikahan yang sah biasanya jarang sekali akan diakhiri dengan persahabatan.

patungcendana said...

mana ada berpakat...kalau kita orang berpakat, lagi teruk kamu kena...hehehe

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
hanafana said...

laaa..begitu.
kira dia yang shok sendiri la nih.
hahaha..hadoii..
ok! ngerti :D

addyaholix said...

tepaksireh,
antara keduanya, saya pilih untuk cuma bersahabat. sebab sahabat itu lebih bernikmat. maksud saya, bersama dia.

rudy,
terima kasih terus sokong saya.

aiebahri,
jarang tapi kebarangkaliannya tetap ada bukan!

cendana,
belum cuba belum tahu. cubalah hahaha!

...,
maaf kalau tulisan ini buat awak berkecil hati. ini cuma luahan dari apa yang saya rasa. maaf!

hanafana,
bagus akhirnya kamu ngerti haha!

RoSe N' ChOc said...

kalaun sudah bg hrpn pade si dia..

masakan die akan terjatuh hati pd kamoo..

jd at least u hv 2 explain to her dat u dont want more than jz a fren..

jgn terus bg harapan..

sy yakin die boleh menrima klau akmu berterus trg dgn die..

tp jgn peduli kalau suatu ktika slps itu die pn datak mau peduli kamoo lg..


-insan memahami-

addyaholix said...

rose n choc,
saya tak pernah bagi harapan. saya juga tak mampu mengawal perasaan orang untuk tidak suka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...