Sunday, January 25, 2009

Jangan harap apa-apa

Jangan harap apa-apa.
Sebab aku cuma lelaki biasa.
Sungguh aku maksudkan.
Jangan langsung kamu harap apa-apa dari aku.
Sebab aku cumalah lelaki yang biasa-biasa.

26 comments:

miezi said...

ngapain?? mengharap tak salah.

patungcendana said...

aku pun cuma wanita biasa... :-)

Sufi Idany said...

Jangan salahkan aku kerana mengharap
pada kamu yang biasa-biasa saja
kerana yang biasa bisa mengundang
debar di hati
menjadikan rasa ini bukan lagi
seperti kebiasaannya...

huhhuhu...sorry addy jawab tnpa izin.... testing....

pemuisi said...

kau bukan lelaki yang biasa...
sbb itu mereka mengharap pada kau

Malay Rhapsody said...

siapakah insan yang mengharap itu?

Monkey D Luffy said...

aku pun biasa2 jak.. uhuk

hegira said...

memang tak pernah berharap. sebab tak suka kecewa.

wahyudimy said...

Addy,ko byk admire kan? Pass la ngan aku.(yg muka cam bunga citra lestari klu ada)

Nizam.Ariff said...

Balasku...
Aku cuma harap belas ehsan darimu, boleh?

MaNuSiA_RuMiT said...

hurm....
sesiapa yang mengharap pada kau mesti sbb kau boleh di harap...

x gitu addy?

=)

go addy!!!

AiE bAhRi said...

Pengharapan dari orang lain kadang2 boleh membuatkan kita tertekan juga.

addyaholix said...

miezi,
mengharap tak salah, terlalu mengharap pon tak salah. cuma aku yang tertekan.

cendana,
ya, kita cuma manusia yang biasa-biasa =)

sufi,
aduh sufi, saya hampir jatuh cinta haha =)

pemuisi,
sungguh aku cuma lelaki biasa. lelaki yang kadang-kadang membosankan.

rhapsody,
dia juga manusia biasa-biasa. tapi aku cari yang luar biasa =)

luffy,
peminat kau ramai. itu biasa ke? haha!

hegira,
mengharap iti tak salah, cuma jangan terlalu mengharap. tinggalkan sikit untuk diri sendiri.

wahyudimy,
kau terlalu berharap. kalau dia serupa bunga citra lestari, aku takkan tulis yang ini haha!

nizam.ariff,
boleh. boleh blah haha!

manusiarumit,
kau terlalu banyak memuji aku. aku cuma lelaki biasa-biasa. sungguh!

aiebahri,
ya. aku suka orang mengharap pada aku, tapi bukan seratus peratus.

Mdm.Zend said...

Lorr....ingatkan addya ni seorang, lawyaarr, doktorr, pemuzikk atau pun seorang sasterawannn...rupanyer lelaki biasa-biasa jer..hehehe..saya pun seorang nenek yang biasa-biasa sajaaa...ngehngehngeh.....tapi sebenarnya selalu orang memandang dengan 2 cara...satu mata kepala...satu mata hati...kalau roh dah bertaut..semua jadi redha....

cik siti penguin said...

hanya harapkan mata aje.
haha.

urm, kita suma mengharapkan sesuatu daripada seseorg. saya juga perempuan biasa. saya juga mangharap.

(ahah. bile smpi blog addy mesti saya mengarut!)

MaNuSiA_RuMiT said...

memuji yng benar tak salah lor addy..

go addy!

duwenk said...

emo nih...
tapi egois..
dendam? marah? atau ada yang curang??
herm.. Tapi dia biasa2 jehh..

hahah

Mak Su said...

iya, iya, maksu paham bebeno, maksu harapkan ko belanja nasik ayam jer... oops!

mugiwara said...

kau takut pada orang yang menaruh harapan?
atau kau takut yang kau hanya akan menjadikan harapan mereka jadi palsu~

harapan orang pada kau akan jadi beban?
aku pernah rasa itu.

rantong said...

Sekadar ingat mengingatkan. Doa Qunut Nazilah

“Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”
Sumber: JAKIM
View Profile: Rantong

tasikmerah said...

aku pun tak bulih diharap. hehehe...



.

patungcendana said...

masih dalam mood melankoli nampaknya kamu...takpe...satu jhari nanti, katak handsome akan bertukar menjadi putera yang kacak... :-)

addyaholix said...

mdm,
saya cuma manusia biasa-biasa yang berusaha keras untuk kelihatan luar biasa haha!

penguin,
saya juga mengharap. tapi seringkali pada manusia yang salah.

manusiarumit,
haha go rumit!

duwenk,
aku marah diri sendiri sebab langsung tak boleh diharap! =)

maksu,
boleh maksu =)

mugiwara,
mungkin kedua-duanya.

rantong,
terima kasih!

tasikmerah,
mesti apa kualiti yang boleh diharapkan.

cendana,
dan aku masih teus dalam mood melankoli hingga tika ini ditulis.

LaDy_ZeRa said...

cube amati n dalami bgaimana rasanya apabila mengharap sesuatu~

put urself in other people's situation as well~

ble da dalami, fikir secara mendalam ape sbb pengharapan itu. mungkin ade benih yg telah dicambah yang menyebabkan pngharpan itu.

kalau rimas akn situasi org terlalu mngharap itu, cpt2 buangkan segala bibit2 itu~ sedarkan situasi, bangkitkan dari realiti~

addyaholix said...

ladyzera,
dia mengharap pada aku, dan aku mengharap pada yang lain. bumi itu bulatkan!

LaDy_ZeRa said...

bumi mmg selama-lamanya bulat.

maka terangkan padanya bahawa bumi itu sentiasa bulat.

terus-terang kunci segala dilema yg membelenggu diri.

Anonymous said...

ko takut tertekan atau takut menghampakan?kdg2 pengharapan bt kite lebih berusaha utk menjd luar biasa.. ^___^

-Spidey-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...