Tuesday, October 07, 2008

Cuti yang panjang

Aku terus dirundung cemburunya orang lain.
Bukan kerna segak nan tampan.
Bukan sebab baik bahasa halus budi pekerti.
Juga bukan puncanya hati aku yang suci ini.
Tapi gara-gara cuti panjang yang aku peroleh.
Tanggal 13 baru aku kembali serabut dengan tanggungjawab sebenar.
Masih punya waktu seminggu yang panjang.

Aku mahu terus menerus leka.
Aku mahu menung dan mengelamun panjang.
Aku mahu berangan tentang yang tak pasti.
Aku mahu terus dalam fantasi aku sendiri.
Itu pun sementara aku masih cuti !

10 comments:

azlin hashim said...

slmt hari raya la ek, tumpang lalu jap na...

Anonymous said...

jeles, nk cuti jgkkkkkkkkkk..

tegezoot said...

biarkan aku bermimpi larutan, dalam khayalan tak berkesudahan!!!

kadang2 aku nak sgt dalam situasi tu...

ah tok said...

saya dah baca. kemudian saya buang kejap.


.

::.. a t i q a h ..:: said...

okeh. aku jeles. huhuhu.

di kanan itu ada..LP The Movie!! hoho. bila cerita tu nak sampai malaysia yeh..

Pecah Kepala said...

wah wah. ini memang cuti panjang. baik betul bos hang. haha

addyaholix said...

azlin,
slm idulfitri. sila sila !

...,
haha ! aku suka bila orang cemburu dengan aku. tak kiralah apa sebab pon haha !

tegezoot,
dalam mimpi ko boleh mahu apa saja. berpeluk cium dengan mariah carey pon boleh. oopps !

ah tok,
buang sekejap? maksudnya ko akan ambil balik? haha !

atiqah,
aku juga tunggu LP !

pecah kepala,
itu untungnya pandai bodek boss. mungkin juga memang boss sayang aku haha !

wahyudimy said...

tumpang lalu jap

blackpurple @ jowopinter said...

Kan lebih baik kau cuti sampai 1Januari terus. Hehehe!

addyaholix said...

wahyudimy,
jangan setakat tumpang, buat je macam jalan sendiri haha !

blackpurple,
aku nak jadi macam kawan aku. dia cuti sepanjang tahun tapi duit sentiasa masuk akaun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...