Monday, October 12, 2009

Pungguk

Pungguk masih terus terbang. Tapi bulan tetap jauh. Dan pungguk mula yakin yang bulan takkan mampu pungguk sentuh. Tapi bulan pernah janji untuk terus ada. Untuk terus bersahabat dengan bintang. Untuk terus temani gelap malam. Untuk selalu ada buat pungguk. Bukan untuk pungguk gapai. Tapi cuma berkongsi cahaya bulan.

Sungguhlah pungguk tetap pungguk yang selalu rindukan bulan!

35 comments:

ZARA 札拉 said...

daku masih rindu juga bang~

siggplus said...

jangan terlalu mengharap sgt nanti makan hati

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

untung nye jadi BULAN.....

agak2 nyer....pungguk mana lah nak rindu kan BULAN ACU YANIE eh...??

hehhehe

yg_indah said...

kesungguhan membuatkan pungguk lagi hebat dari bulan,dan kerinduan itu boleh membuatkan sengsara (atau bahagia juga).

farah said...

bro tgh merindui siapa nie?

saya ke?

eh perasan!

:D

jejaka anggun said...

pungguk yg rindukan bulan tuh sama x ngan pungguk yg bawak surat dlm citer harry potter tuh?


* hahaha. blur..

chimera said...

sampai waktunya utk pungguk sedar, bukan hanya dia - malah terlalu ramai yg mengagumi bulan. semua makhluk2 tuhan menantikan bulan. terangnya, sinarnya, damainya... jadi, untuk pungguk dan untuk makhluk2 tuhan yang menantikan bulan... memadailah sekadar mengagumi. mengapa sampai perlu menyeksa diri. seindahmana pun bulan, dia juga tetap makhluk ciptaan Tuhan... seperti juga pungguk... punya kelebihan... punya kekurangan.
Bulan mungkin nampak megah dgn pancaran cahayanya - tp, terangnya bulan juga bersumberkan dr cahaya matahari... menunjukkan bulan tidaklah sehebat mana. hanya berputar2 di paksinya. Bulan tidak sehebat pungguk yg boleh terbang ke mana sahaja mahunya.

jgn terlalu memandang tinggi pd bulan hanya semata-mata dia berada ditempat tinggi....

cikdebup said...

knp ea..
pungguk rindu bln..
hrmmm..
bulan cun sngt kew??

Nizam.Ariff said...

Tk dapat gapai, tu sebab rindu...
kalau dah dapat, tak rindu lagi... tak ada peribahasa tu lagi...
dah tukar jadi dendam...

cikdebup said...

ahahahhaha..
rindu dndam..
ok ape..
i like..
lalalalalala..

aMir RaYYaN said...

semesta bumi masih rindukan bulan..bintang...pungguk juga begitu...kita ini insan yg dimiliki semua...yg memiliki kita adalah Yang Satu....Rindu juga anugerah....sabar dan kuat semangat abg...

mr.syazwan said...

rindu dalam diam la ni erk???

chipsmore said...

begitu puitis anda ni...
first time singgah..nice blog..hee ;)

Ad Rifza said...

Sian kat pungguk duk rindu bulan..Bulan lak sepi tanpa bicara..eheh..
Tah bulan tau ke tak pungguk rindu kat dia...Kalau tahupun bulan tak mampu nak turun jumpa pungguk..Pungguk plak tak mampu terbang tinggi jumpa bulan..Masing2 dalam keterbatasan untuk menghampiri masing2..Masing2 hanya terdiam bisu tanpa kata...Pungguk cuba berbunyi malam tapi bulan tidak kedengaran sebab terlalu jauh tinggi...
Mungkin boleh guna orang ke 3 yang mampu membawa pungguk menjejaki bulan??..hehe..Mungkin..Tapi yang pasti pungguk akan sentiasa merindui bulan..Jika ada sesiapa yang rasa dirinya bulan..jenguk2 lah kat bawah kot2 ada pungguk duk rindu tu..keh3x..

en_me said...

ammvoiii rindu ghitewww.. ehehe

Mak Su said...

main jeling jeling pandang pandang sajalah

perempuanku said...

pungguk rindukan bulan... hati saya juga merindu...

miezi said...

bulan selalu jual mahal. macam cantik sangat. Hah.

Hehehe

Safwan Husaini said...

erm,..
pungguk yg setia xkn pena merasa jemu dan lelah menanti.
laupn apa yg dinntikan mgkin menjadi nyata atau juga mnjadi ilusi selama...
Ironi dan enigma yang terhidang..
laksana bungkam rindu yang tidak akan pernah diakhiri...
dijamu seluruh jasad yg duka merindu dengan satu nikmat dan hikmat...
nafas yg tadinya seakan tercungap hiba,,,
bertuka terhela lega...
urm..
renungkan

~~~ kay ~~~ said...

pungguk menatap bulan
merisik khabar dalam diam
bulan menghilang dan menghilang
terbenam dalam awan
pungguk pun kerinduan...

alam memerhati mohon pengertian
malam keanihan membuah pertanyaan
pungguk, ada apa pada bulan?...

(^_^)

amirnazrin said...

confused la..punggok ke,pungkok?

addyaholix said...

zara,
rindu bulan? buanglah!

siggplus,
sebab tu aku nekad takkan lagi berharap pada manusia.

yanie,
untung bulan sebab selalu dirindu. untung pungguk kerna setia pada bulan.

yg_indah,
semua yang hidup idamkan bahagia. tapi tak semua yang kita harap mampu kita genggam.

farah,
ya. farah jugak =)

jejakaanggun,
lebih kuranglah. haha!

chime,
ya. pungguk mampu terbang bebas, tapi dalam kebebasan itu pungguk memilih bulan sebagai teman. sungguh pungguk betul-betul lupa, yang bulan cuma indah dari jauh. dekatnya? erm....

cikdebup,
kerna dalam hati pungguk ada cinta mungkin.

nizam.ariff,
pungguk cuba lupakan bulan, kerna pungguk yakin yang pungguk seribu kali lebih hebat berbanding bulan. dan mungkin ada yang lebih baik untuk pungguk nanti. siapa tahu kan!

amirrayyan,
yang anugerah itu buat kita lebih bergelar manusia.

syazwan,
bukan lagi diam. pungguk tahu dunia sedar yang pungguk selalu rindukan bulan.

chipsmore,
terima kasih. salam blog dari saya =)

adrifza,
pungguk dah mula sedar, tiada gunanya pungguk terus rindu bulan, kerna sampai mati pungguk takkan mampu sentuh bulan. pungguk letih untuk terus berharap dan berdepan dengan kecewa yang sememangnya pasti untuk pungguk.

en_me,
pungguk dah mula rindu en_me katanya. haha!

maksu,
sambil nyanyi lagu siti nurhaliza. haha!

perempuanku,
rindu pada siapa? bulan? ermm...

miezi,
cantik bulan cuma dari jauh. dari dekat aku tak pasti. katanya berlubang-lubang. haha!
eh miezi, dulu aku selalu ingat bulan ada banyak. haha!

safwan,
setia pungguk takkan ada makna. kerna pungguk takkan mampu terbang dekati bulan. yang itu pasti. tapi kenapa pungguk perlu terus setia? kerna pungguk tetap pungguk yang selalu rindukan bulan.

kay,
diam. pungguk langsung tiada jawapan.
nice word kak. saya sangat suka =)

amirnazrin,
kalau aku maki nanti kau marah. jangan sampai sewa bulan ni aku tak bayar. haha!

nuyuljana said...

kenapa pungguk tak suka bintang?

bulan ada 1. xde pengganti.

klu bintang mungkin ada beribu di langit.

open your heart.

coz there's maybe someone awaits u outside there but u didn't see her.

like a star who is always shine at night but didn't lighten the dark. :)

let bygone be bygone.

tasikmerah said...

hahaha... addy, aku ingat aku di blog aku tadi. ha ha.

sejiwa la kita dy... :)

bahagia kan menjadi bulan. sentiasa ada yg rindu... :)


.

patungcendana said...

kenapa semua orang mengutuk bulan? pungguk juga sama... apa salah bulan?

cikdebup said...

nah..
klu dlm hati ada cinta..
maka kabarkan sj pada dia..
klu rindu itu brbalas..
kn ke lbh indah dunia..
dija pasti saat e2 pngguk+bulan pasti BAHGIA..
~g0od luck~

ashley said...

Pungguk lupa yang dia hanya ada sayap dan bukan enjin berpower macam roket..jadi mana nak sampai ke bulan.
Kut nak tumpang Sheik Muzafar, tambang roket mahallll...

Dan Bulan hanya menumpang cahaya matahari okay..

.
.
Dah dah dah..
wahai PUNGGUK....Percaya lah...Lebih baik rindukan matahari sebab cahaya dia lebih kuat dan terang..he he he..

one love said...

:)

tunggu. tp jgn lama sgt

patungcendana said...

sampai hati kau biarkan bulan di kutuk...semua mengatakan bulan hanya menumpang cahaya matahari, bulan hanya cantik dari jauh...kenapa semua orang bencikan bulan?...apa yang bulan buat pada mereka?

pungguk juga bersetuju dengan mereka...itu yang lebih menyakitkan bulan...

Zanariah said...

rendu blog nih!

addyaholix said...

nuyuljana,
pungguk rindu bulan sebab bulan cuma satu antara beribu.

tasikmerah,
bahagia bulan sebab selalu dirindu.

cendana,
tiada siapa mengutuk bulan. pungguk langsung jauh dari yang itu. untuk apa pungguk cerca kalau hati pungguk penuh cinta.

cikdebup,
cinta itu makin mati. sebab makin dekat makin ia lari.

ashley,
pungguk rindukan akak. boleh? pungguk yang tanya, bukan saya. haha!

oneluv,
pungguk dah letih tunggu. pungguk perlu ada jalan sendiri.

cendana,
bulan akan selalu indah dalam hati si pemuja. kamu tak perlu risau cendana, kerna bulan tetap bulan. cantikkah, burukkah, bulan tetap bulan. bulan tetap bulan yang pungguk selalu rindu.

zana,
terima kasih zana!

mamai said...

pungguk tidak rindukan bulan tapi menemankan bulan

SUXX said...

kalaulah pungguk tahu rupa bulan yg sbnr? cancel terus.

alhena said...

sukanya!entry pungguk dan bulan.Just like mine! :p

Anonymous said...

Jangan bimbang..biarpn xkn mampu di gapai, bulan akan setia di ats sana,menemani pungguk setiap malam.sedari kenyataan itu dan percayalah,pungguk xkn lg berharap..

Rindu itu bukankah INDAH?

^______^

-Spidey-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...