Tuesday, October 20, 2009

Kalau aku.

Kalau aku bodoh,
Sua aku dengan petunjuk moga aku selalu penuh dengan ilmu.

Kalau aku lemah,
Beri semangat Hang Tuah moga aku terus kuat untuk dunia.

Kalau aku berdosa,
Doakan aku dengan kalimah Dia moga aku terus dekat dengan syurga.

UPDATE : Perkataan "wahyu" aku tukar dengan "petunjuk" kerna wahyu itu terlalu besar maksudnya, dan perkataan wahyu cuma untuk para rasul dan nabi tapi bukan untuk kita manusia. Maaf atas kesilapan yang berlaku dan terima kasih buat seorang sahabat yang menegur.

34 comments:

yg_indah said...

semangat Jebat lagi kuat aku rasa.

mugiwara said...

aku juga perlukan seseorang untuk selalu ingatkan aku kala alpa.

tapi mungkin aku akan jadi terlalu bergantung sehingga lupa apa itu berdikari.

kadang kala aku hilang yakin diri.
[keluh]

ixora said...

kalau aku leka lemah x berdaya..
ingatkan aku dengan kehebatan syurga

peace

ashley said...

DIK,
tok guru Nizam handal ni..
he he he

mamai said...

pungguk berpujangga heheheheh mana gambor daa

aloy_paradoks said...

takpe,, kita jangan main kalau... kita main pasti lak..

re:
takpe mana yg ada je... itupun dah kira baik dari takde.. aloyparadoks@gmail.com

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

kalau aku comel...

aper kah jawapan bagi ayat ini?

hehehehehe

AiE bAhRi said...

Saiful Bahri like this

Moga semangat makin kuat!

kimisai said...

kalau lu lapar????

suapkan lu dengan naci lemak, rendang kering pulut kuning...hahaha

~~~ kay ~~~ said...

itu cuma "kalau"...

patungcendana said...

tak suka kalau.

Nizam.Ariff said...

Kalau pun dah cukup baik daripada diam membisu.. bagi aku la..

farah said...

insyaAllah.

doakan yang terbaik untuk bro.

p.s. err bro, cuba relink balik url saya kat blog nie. sbb skrg layout saya dah boleh detect sebarang update dr blog saya.

hehe.

miezi said...

KALAU tu indah, dan kadang melalaikan!

blackpurple @ jowopinter said...

Kalaulah tiada istilah 'kalau' ....

cikdebup said...

tidak prlu buat ape2..
krna kau tdak b0doh+lemah+brdosa..
hnya prlu hidup pnh makna..
sbgai khalifah d bumi tuhan..

pd aku..
kau,aku,mereka adalah sm..
pada DIA jg begitu..

aku sllu khabarkan pd org2 d skeliling agar hidup baik2..
aku bkn baik..
tp cuba untk hidup baik2..
blajar mnuluskan hati..
pd aku, HATI aku adalah yg paling sukar aku kawal..

rs bodoh+lemah+brdosa juga dtng dari hati..
mngkin jg dari org lain..
kau hnya prlu rs bngga pd diri rndah diri pada DIA..
iAllah tidak akan ada kalau dlm kamus hidupmu..

perempuanku said...

kalau... bukan satu yang pasti...

Mak Su said...

klu aku lupa
tlg igtkn aku

@xiM said...

moga anda lalui hari yang tenang tenang aja yaa!!

addyaholix said...

yg_indah,
lepas aku publish pon aku rasa jebat lagi kuat semangatnya. tapi tak kisah lah.

mugiwara,
aku juga selalu perlukan seseorang untuk ingatkan aku yang hidup ini cuma sementara kerna aku selalu leka dengan hakikat yang itu.

ixora,
kita saling mengingatkan. insyaallah!

ashley,
sebab tu terasa macam nak pergi berguru dengan dia. bertapa dalam gua. thrill sikit. kan kak? haha!

mamai,
untuk MIMPI aku dah upload dalam fesbuk. untuk PUTRAJAYA belum lagi. nanti aku upload ;p

aloy,
ambil dalam fesbuk, selebihnya aku emel kau nanti.

yanie,
kalau kamu comel? tak baik guna perkataan "kalau" tau tak. haha!

aiebahri,
aku kadang lemah semangat. tambah-tambah bila kena sergah ;p

kimisai,
aku timbang malam MIMPI tu, dan berat aku melampaui batas dan norma-norma kehidupan. jadi untuk diet, aku kena jauhkan nasi lemak dan pulut kuning ;p

kay,
kalaulah hidup tak ber"kalau" kan kak! =)

cendana,
tak suka juga. kalaulah dalam dunia tiada istilah "kalau" kan cendana...

nizam.ariff,
biar ada daripada langsung kosong. ya tak bang? kau selalu sokong aku bang. terima kasih. kak tasik dan kak ashley, bang nizam buat saya terharu dah ni. haha!

farah,
saya dah link semula ;p

miezi,
macam rindu. luarnya bahagia, tapi kadang-kadang membunuh. peace miezi!

jp,
ok. kau masih guna perkataan tu. kalaulah kan!

cikdebup,
aku cuma manusia. dan manusia bukan sifatnya sempurna!

perempuanku,
sesuatu yang kita sendiri takkan nampak!

maksu,
kalau saya pokai, tolong bank in kan ya maksu =)

axim,
terima kasih axim. salam blog dari aku ;p

cikdebup said...

aku manusia yg smpurna sifatnya..
pnya tangan+kaki+akal+hati+keluarga+teman..
pndek kata aku pnya smua..

WanHidayat said...

.....aku petunjuk jugak! atas dasar nama semata...

Ko tabah kan...dan kau juga kuat kan???

#Kau terima setiap dari dia kena kapasiti kau begitu...maksudnya kau mampu dalam apa jua keadaan namun entri hari ini membawa maksud, kita hanya manusia yang biasa, makanya kita perlu semua yang telah kau nukilkan...

wmy said...

wahyu. macam biasa dengar nama tu. entah di mana

tasikmerah said...

amin... amin...


addy, bang nizam mmg baik. dan dgn org yg paling kita baik juga kita kuat bergaduh, kan? he he.

[S]itie [B]Um [B]Um said...

kite insan Dia yg lemah =)

baincardin said...

salam Addy.

Bain x tau pulak tentang penggunaan 'wahyu' tu. Thanks for d info! ^_^

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

beb...blog lu berkuman nih...kasi cuci....susah wa nak komen...

Safwan Husaini said...

Tuhan,
aku terima seadanya kebodohan dan kejahilan ini,,,
Aku hanya sandarjan hidup pada sesuatu takdir.
Kini tersedar sebentar, \yang takdir itu adalah anugerah..
aku terima dan pasrah..
moga aku bisa bangun untuk mencari kembali,.
sepalit irama yang telah lama,.
ilang dari nuansa,,

Princess Liyana said...

Alaahai tkpe kita sama2 menegur kan kalau ada salah n silap..namapn manusia..:D

abg maness!nak alamat n nama penuh..leh email pd yana..barbie1706@gmail.com..huhu thanks bro..

terompahkayu said...

amen!

Ad Rifza said...

Kalaulah ada semangat hang tuah camana yea?..hehe..bersilat bagailaa nantikan?..agagaga..
Heiiii hang jebat..baik engkau turun kalau engkau tak mau turun aku akan naik..haha...Ingat cite P Ramlee pegi audition nak jadi pelakon..hehe

manusia rumit said...

hurm...terasa seperti ini di tulis untuk seseorang...

entah..

seperti kau menulis ini, untuk di tujukan pada seseorang...

entah...

mungkin aku salah...

addyaholix said...

cikdebup,
kita tak pernah sempurna. yang sempurna cuma Dia.

dayat,
sebab kita cuma manusia. dan aku manusia biasa yang cuma biasa-biasa. dan selalu harap manusia biasa yang cuma biasa-biasa ini punya sedikit semangat yang luar biasa.

wahyudimy,
rupa dia macam budak tingkatan tiga. kan?

tasikmerah,
betul betul betul. sebab tu kita selalu mengutuk dia kan kak. bukan kita tak sayang, tapi begitulah. haha!

sitibumbum,
sebab itu kita namanya manusia.

bain,
saya juga tak tahu sebelum ni. nasib baik ada kawan yang menegur. kita sama-sama belajar bain ;)

pentoi,
aku syak kuman tu kau. haha!

safwan,
kita mampu bila kita mahu. terus bangun kawan!

liyana,
selalunya kesilapan yang buat kita belajar kan cikgu?
adek manes, abang manes sudah emel. dapat? =)

terompahkayu,
amin!

adrifza,
tiba-tiba saya rasa nak pergi audition anak wayang musim akan datang. haha!

manusiarumit,
memang saya selalu menulis sesuatu yang berlaku disekeliling saya. dan yang ini mungkin saya tujukan buat seseorang. dan mungkin juga untuk semua.

nafastari said...

Ah, boleh saja digunakan perkataan wahyu tu.. Inikan bagaikan puisi jadi boleh digunakan apa2 saja... Kan ada konsep hyperbola, parabola, kinayah, segala... Kata yg berlapik, bukan mengikut istilah yg kebiasaan.

Terus menulis Addyaholix!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...