Friday, December 18, 2009

Aku bukan merak

Aku masih pungguk, yang selalu rindukan bulan. Percayalah, aku tak pernah cuba menjadi merak, yang selalu cintakan cahaya matahari. Langsung tak pernah. Tapi kalau yang salah itu masih pada aku, maaf. Cuma itu yang termampu dari aku. Langsung dari hati kecil aku yang dalam. Sungguh. Maaf, maaf dan maaf. Mungkin aku sendiri yang perlu berubah!

25 comments:

~~~ kay ~~~ said...

★~★SalAm MaAL hIjrAH 1431H★~★
Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan
bersama kita hiasi diri dengan ilmu, amal, dan iman.
(^_^)

ashley said...

Aku tahu, dik..

Dan kau tak perlu susah susahkan diri nak jadi Merak.
Berbulu pelepah.
Kau nak ke??
Silap haribulan kena sembelih!

Kau jadi diri kau, ye dik.
he he he

dari
akak

sharamli said...

0k2...sy maafkan kamo0..

:)

cik lizi said...

sangat suka dengan quote 'aku masih pungguk yang selalu rindukan bulan'

sebab setiap orang ada perasaan tu
cuma antara sedar atau tidak

jadi merak?
merak tu hanya untuk mereka yang terlampau bangga mungkin

yang terlalu yakin dengan kemegahan diri
sama macam merak secara azalinya

apa pun, maaf mu diterima la addy
hehe ;)

patungcendana said...

sudah. jangan rindukan bulan. bukankah pungguk telah mencampak bulan ketepi?...aku yakin bulan tak suka dicampak berkali2.

siggplus said...

jgn mcm ni abg

acap said...

kau pungguk kesunyian?
yang mengimpikan malam?
yang terlalu merindukan bulan?
begitu?

Amir Rayyan said...

tak perlu menjadi yg lain abg..cukup menjadi diri sendiri...kta kenal siap kta...jg diri...salam 1431H abg...:)

Amir Rayyan said...

baik jd diri sendiri abg..tak perlu jd yg lain....kita kenal siapa kita...jg diri abg...

salam 1431h abg...moga segalanya lebih baik..insyaALLAH...

rudy bluehikari said...

addy ialah addy. bukan merak atau pungguk. kekallah dengan dirimu, nak. bapak senantiasa doakan kamu. [tuanyaa akuu]

Illyani Ismail said...

salam...

yani pernah dgr ada satu riwayat..
dari saidina ali... wallahualam.. not so sure...

dia kata
'kalau keadaan tidak berubah.. kita yang harus berubah'

jadi SELAMAT BERHIJRAH ABG ADDY.. =)

tasekM said...

aku ering.



amacam? kiut tak dy? ha ha.

:P

vict said...

kalau merak rindukan mentari...
dan kau pula pungguk rindukan bulan...

apa beza antara keduanya??

Safwan Husaini said...

Salam Maal Hijrah abg Addy...
pungguk itu tetap pungguk kan...
pungguk ttp rindukan bulan,
walaupun bintang itu lagi indah..
biarkan pungguk terus berharap..
agar dia bisa menggapai bulan...
:)

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

pesal lu tamaw jadik garuda wooo..

ALYN_C3N1 said...

jd merak pn ok gak...bulu dia cantek per...hehe

Ad Rifza said...

Moga selamat buat diri Addy..Moga semuanya dipermudahkan..Tiada jalan hidup yang lancar selalunya..Pasti ada sekatan atau halangan yang perlu ditempuhi..Itulah hidup..Yang penting diri tidak tewas dengan halngan2 itu...Tempuhilah dengan HIKMAH dan FIKIR..

en_me said...

syahdunyerrr kannns.. uhuhu

Mak Su said...

selamat bercuti ya addy, didoakan yang baik2 saja :)

mr.syazwan said...

kalau xmau jd merak

jdlah ank ayam...

best...

hahaaha

aloy_paradoks said...

lepak Jom? kat Glassgow

singAsong said...

....

@xiM said...

selamat hari isnin addy!!

mari kita berubah ke arah yang lebih baik!Insya Allah..

Aie Akaike said...

aku pungguk yang rindukan tikus. haih...

addyaholix said...

terima kasih buat semua. dah lama sangat tak update blog. rindu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...