Wednesday, July 15, 2009

Ratah

Malam terus merangkak panjat ke hujung.
Bulan penuh sudah mula hilang sikit demi sedikit.
Makin separuh maksudnya.
Bintang yang asalnya melata mula sembunyi.
Unggas malam juga makin-makin diam diri.
Subuh sudah mula mahu nampak pangkalnya.
Yang kelamnya makin pekat. Kian hitam. Kelat.
Tapi dia masih mahu terus berjaga.
Masih mahu terus cari yang di puja-puja.
Yang tanpa sedar, hakikat sebenar cuma di depan mata.

Detik 2.41 pagi - mata masih belum mahu lelap. Mula ratah tubuh sendiri.

41 comments:

ZARA 札拉 said...

Aduh, jangan diratah bahagian yang bukan nikmatnya~ Biar meratah tenaga dan tidur dalam keadaan aman~

sharamli said...

rebus dulu x tubuh tu..sebel0m ratah..

jejaka anggun said...

masturbate?

nuyuljana said...

sedap ke ratah tubuh sendiri?

hehe.

blackpurple @ jowopinter said...

solat sunat malam la, lebih afdal... :)

yg_indah said...

cari 'dia' yg bikin kamu ratah tubuh sdiri dan selesaikannya

mugiwara said...

nak ada orang dodoi kan kot~

NACE said...

meratah tubuh sendiri?? huhu.. mcm2 maksud leh terjelma

LaDy_ZeRa said...

aduh, sdih nye kalau x nampak yg dipuja2 di depan mata..

pandangan itu, jangan biar dikaburi~

[yAN!e][pUTraJAya] said...

ratah tubuh...?
hmm..buat aper ek?

hahhahaha....tak leh tido...kenaper tak call yanie...leh sembang2 di subuh hari...kekkeke

patungcendana said...

best ke?

Nizam.Ariff said...

Kalau ada lebih, tapawkan untuk aku... aku pun berminat nak ratah tubuh kamu tu...

yummy!


Tapi,
aku ratah tak pakai gigi,
pun tak pakai gusi,
Aku ratah kamu dengan imaginasi,
bukan yang liar tapi yang suci-suci.

Baik tak aku?

aie akaike said...

ratah tulang ayam jom!

secangkir madu merah said...

Biarkan rindu bermukim,
Biarkan resah bermusim,
Biarkan ingatan meruntun,

Biarkan pengharapan beralun,

Biarkan keinginan memuncak,

Biarkan.... dan biarkan.....

Nanti bila ditemukan,
akan dilepaskan layar resah di laut damai,

akan berlalu segala keresahan yang bermukim
moga akan kembali ceria kehidupannya nanti.

ashley said...

'mula ratah tubuh sendiri'..kalau bahasa tak berlapik..cam karnivor jer bunyinya..

kalau bahasa berkias pula bunyi macam tuan punya diri sedang tersiksa..

ye lah..dah tak tido..

mr.syazwan said...

F
U
U
U
Y
O
O
O
O

ratah tubuh sendiri tu...
xleh blah..

meh nk ratahkan sekali leh??
kha3...

addyaholix said...

zara,
ratah aku cuma dari pandang mata. tapi penuh dengan nafsu. pada tubuh sendiri. gila!

sharamli,
tak layan sangat rebus-rebus ni. haha!

jejakaanggun,
kalau ya pon takkan aku nak cakap.

nuyuljana,
perasaan yang datang bukan cuma sedap. macam-macam!

purp,
yang baik-baik memang kita selalu lupa kan? damn!

yg_indah,
dia di depan mata, cuma mata belum mampu telus untuk lihat.

mugiwara,
dodoikan aku lah. sambil nyanyi lagu cek mek molek. alahai. haha!

nace,
itu kayanya bahasa. kan?

lady zera,
biar kabur, kerna bila kabur, kita lebih usaha. tapi kadang kita langsung biar bila usaha bertemu kecewa. dan hasilnya sia-sia. kan?

yanie,
ok nanti kita calling-calling ya. haha!

cendana,
seronok lagi merenung malam. atau terbang tinggi dalam awan.

nizam.ariff,
"Aku ratah kamu dengan imaginasi,
bukan yang liar tapi yang suci-suci".
yang suci pon boleh jadi liar bang. aku kira ini antara bahagian-bahagian gangguan seksual jugak. bikin kontroversi kamu bang. haha!

aieakaike,
tulang ayam nak buat apa? isi la..

secangkir madumerah,
tiba-tiba teringat lagu dangdut yang iwan nyanyi tu. haha!
biarkan! biar semua pergi, biar hilang ditelan dalamnya laut. biar hilang dibawa angin. yang tinggal cuma aku. dan diri sendiri.

ashley,
sebab itu saya kata indahnya bahasa kita. satu kata yang boleh jadi sejuta makna. kan?

syazwan,
meh ratah. makan lemak-lemak yang ada. fuyooooo!

patungcendana said...

re:...jom....nak kira bintang kat mana?

aku boleh nampak bintang sekarang....:-)

a.b geldofg said...

Subuh sudah mula mahu nampak pangkalnya
siang sudah nampak kemaluannya

CaMaRPuTiH said...

sy lebih ptgkn nikmat tidur walau mampu diratah tubuh sendiri.

~nikmati apa yg kita ada dan di beri sebelum ditarik balik~ :p

Nizam.Ariff said...

Hahahaa...
Imaginasi suci memang susah nak cari, tapi aku boleh usahakan bro... aku usahakan sungguh-sungguh!
.
.
.
.
.....
.............
Tak boleh la, suci aku suci dalam debu.. HAHAHHAHHAHA

siggplus said...

meratah tubuh sendiri menggunakan cara masturbasi?heh way to go bro..hahaha

aloy_paradoks said...

jika Subuh sudah mula mahu nampak pangkalnya.
kenapa Yang kelamnya makin pekat. Kian hitam. Kelat.

mugiwara said...

aku rasa, kau mesti lebih rela kira biri biri dari dengar aku dodoikan kau..

haha~

aku tak tahu pun ada orang selera untuk ratah tubuh sendiri.
[baru pasan bila semua orang concern bab itu~]

addyaholix said...

cendana,
malam tadi langit kosong. bulan pon tak nampak.

abgeldofg,
siang itu jantan atau betina? lelaki atau perempuan? haha!
telus. aku suka!

camarputih,
ratah tubuh sendiri juga nikmat. nikmat tidur itu yang lambat saya dapat. jadi hayati apa yang ada daripada dibiarkan kosong saja. kan?

nizam.ariff,
aku komfius samada suci dalam debu kau betul-betul suci atau apa bang. kalau tanya kak tasik dan kak ashley pon rasanya diorang setuju dengan aku. haha!

siggplus,
kadang-kadang tak perlu terlalu berterus-terang. tapi tak bermakna aku mengiyakan semua yang kau kata. haha!

aloy,
subuh makin nampak pangkal, tapi tak bermakna cerah siang dah mula datang. malam makin larut juga maksudnya siang bakal datang. peace!

mugiwara,
aku tak pernah kira biri-biri. apa yang seronok?
aku lebih selera ratah diri sendiri. sebab aku tak perlu risau kena masuk penjara. haha!

mugiwara said...

narsisis!

baru teringat perkataan ni~

[yAN!e][pUTraJAya] said...

i tunggu panggilan dari u...

hahahaha

::.. a t i q a h ..:: said...

Letak black pepper sikit, nanti tambah sedap.

DaliaLiyana said...

meratah?? ape tu?? cam tak bape nak faham je...

chimera said...

mata masih belum mahu lelap sebab addy sendiri yang pilih utuk mahu terus berjaga - untuk terus cari yang dipuja-puja.
meratah tubuh, menambah letih, menyeksa jiwa - errrr, mungkin juga akan menambah pekatkan kesan lebam di bawah mata.

p/s: saya kalau susah tidor, saya akan capaivasi yg buku2 motivasi yg agak-agak memboringkan dan baca... percayalah, sekejap je mata akan layu ke arah lena... hahaha... byk kelebihannya buku2 mcm tu...

kadok said...

smlm tidur pukul 430am..tp tidak meratah diri sendiri ok...hahahahaha

~~~ kay ~~~ said...

lumrah kehidupan
yg pastinya tidak kekal...
(^_^)

wahyudi my said...

salam bro.
lama tidak tinggal jejak di blog ni.

addyaholix said...

mugiwara,
ya. narsisis. perasaan cinta pada diri sendiri. antara cinta paling egois.

yanie,
nak tunggu sampai bila yanie? terharu ni. haha!

atiqah,
saya suka mentah. tak perlu sebarang perasa. lebih ada umphhh =)

dalialiyana,
makan nasi dengan lauk. bila nasi tak habis, ratah lauknya saja. maksudnya sampai ngak? haha!

chime,
ya. saya selalu kata seolah "terpaksa", padahal itu yang saya pilih kan? haha!
dah agak lama saya tak membaca. maksud saya buku. saya cuba malam nanti. terima kasih bang chime!

kadok,
ya. kamu tak ratah diri sendiri. sebab kamu ada isteri bang. tambah-tambah malam jumaat. haha!

kay,
hidup itu kekal. cuma bukan di alam yang ini.

wahyudimy,
salam wahyudimy. aku kira kau dah jumpa apa yang kau cari =)

tasikmerah said...

ratah tubuh sendirik..? mcm suspen je bunyik.

hehehehe...

:p


.

wahyudi my said...

Lampodi itu aku.
Tidak perlu lah display comment tu.
Itu komen personal utk kau. Tidak selesa jika yg lain membacanya.

Cheers addy

addyaholix said...

tasikmerah,
boleh juga tukar "ratah" kepada "menikmati". haha!

wahyudimy,
ya. aku dah padam.
dan aku percaya, kadang yang dicari di depan mata. mungkin kita sedar tapi kita cuma tak nampak. cheers wahyudimy!

AiE bAhRi said...

Bro addy,
Mungkin Allah memberi peluang untuk tidak mahu lelap kerana dia mahu kamu mengabadikan diri kepada-nya terlebih dahulu.

Ermm..kenal ke ah tok tu?

Ad Rifza said...

Mencari dan menunggu sesuatukan?..itu yg abg ad faham...hehehe..
Hasrat yang tidak terluah?..hehe..
Apa-apa aja semoga dipermudahkan..Insyallah..
DIA maha mengetahui baik dan buruk sesuatu untuk diri kita..So berdoalah padaNYA..Insyallah...

seri lyana said...

hye adi.. i singgah again.

meratah tubuh sendiri eh..

" makin diratah, makin luas persoalan hingga ke hujung dunia perginya.."

hehehe

addyaholix said...

aiebahri,
ya. mungkin sebab aku penuh dengan dosa. terima kasih untuk ingatan kawan.
kenal macam tu sajalah. aku pernah masuk blog dia juga =)

adrifza,
mencari sesuatu yang di depan mata kadang lebih susah berbanding mencari yang jauh. terima kasih untuk doa abang ad.

serilyana,
ya. tiap soalan akan bertemu jawapan. dan tiap jawapan akan menimbulkan persoalan baru. itu hidup namanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...