Monday, November 10, 2008

Janji yang kekal janji.

Janji sepatutnya pagi.
Aku tunggu.
Penantian aku tak sia-sia.
Dia datang.
Senyum dia buat aku sejuk.
Tiba-tiba pertemuan berlangsung terlalu singkat bila dia punya sesuatu yang perlu diuruskan.
Aku cuma senyum walaupun sebenarnya pahit.

Janji dilanjutkan ke tengah hari.
Aku senyum lagi.
Maksudnya aku setujulah.
Aku tunggu.
Dan tunggu lagi.
Hati masih sejuk, jadi aku tunggu sajalah.
Petang sikit boleh tak? I mungkin lewat, dia SMS.
Hati aku mula mengeluh.
Aku balas, baik. Dengan disertakan simbol senyum.

Aku tunggu lagi.
Sampai lewat petang.
Dimana?, aku SMS.
Kejap lagi gerak jumpa U ok, dia balas.
Aku tunggu lagi.

Lama aku tunggu.
Tiba-tiba telefon bimbit bergetar.
Dia telefon.
Aku harapkan sesuatu yang buatkan hati aku berbunga.
Kawan ajak karaoke, lewat sikit boleh?, dia tanya.
Hati aku separuh patah.
Aku cuma jawab, ok.
Walaupun sebenarnya pahitnya teramat sangat.

Tapi hati aku masih mengharap.
Aku masih juga tunggu.
Sampai malam.
Sekali lagi hati aku patah.
Tadi separuh patah.
Kini dah patah terbelah dua.
Kawan ajak pergi makan-makan, nak ikut?, dia SMS lagi.
No thanks. just have fun, aku jawab, dalam bahasa inggeris.

Dia janji jumpa aku juga, tapi mungkin lewat.
Hati aku bisik, cukuplah.
Aku dah penat tunggu.
Biarlah.
Kali ni hati aku dah berkecai pun.

Kali ini aku dah tak tunggu.
Bayangkan jam 4 pagi tiba-tiba telefon aku bergetar lagi.
Dia ajak jumpa.
Aku cuma jawab, no thank.
Gila ke apa?
Aku letak telefon.
Aku sambung tidur.
Aku mimpi jumpa Siti Nurhaliza.

Nota : Tiada klimaks kan? Klimaksnya dalam hati aku. Apa yang aku rasa. Susah nak aku terjemah.

7 comments:

Anonymous said...

hu3..
dia siapa??
i'm not suppose to judge..
tp dia kejam..
dia pnting pd u??
d way u mnulis mcm yea..
tp u d hati dia, pnting kew??
hrmm..
pntnya tnggu..

addyaholix said...

ya.
dia antara kawan kawan yang kita(baca : aku) suka (baca : sayang)....

Mdm.Zend said...

....jelazz...kita selalu dulukan yang mana dekat di hati...kurang asssam...hehehe.. mamat manelah tu...

DarcyDiaries said...

hmmm...sah2 dah lah...;)
No comments, mesti sesuai!

Zanariah said...

kalo tunang wat camtu nak p bomm keta die!ahahahaha

p/s : kem slm kat dia..x baik dia wat lagu tu kat addy..

addyaholix said...

mdm,
betul. tapi selalu yang dekat itulah paling menyakitkan hati. huh!

darcy,
sesuai apa haha!

zana,
haha!

Anonymous said...

selalu nya org yg kita syg,
suka membuat kita dlm keadaan teruji..

selalu nya org yg kita syg,
suka membuat kita terkeliru...

selalu nya org kita syg,
suka membuat kita terluka..

selalu nya org yg kita syg,
suka membuat kita terkilan..

selalu nya org yg kita syg,
suka membuat tahap kesabaran kita menipis..

dan selalu nya org yg kita syg,
suka membuatkn ianya hadir bl
diperlukan..
dan pergi tanpa meninggal kn pesan...

tp pernah tak org yg kita syg tu
terfikir..betapa sakit nyer bl kita ditggl kn..
(ni aku cilok tulisan org lain tau..hehehe)

-Spidey-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...