Tuesday, August 11, 2009

Biarlah!

Yang merah itu masih terus mengalir deras.
Yang dalam salur nafas itu masih terus turun naiknya.
Yang dalam kepala makin kalut ligatnya.
Cuma yang dalam hati seolah mati.
Beku. Tepu. Kosong.

Biarlah.
Biar dia makin hilang.
Biar dia terus mati.
Biarlah!

38 comments:

Nafastari said...

Tapi jangan pernah biar diri berputus asa. Never give up give no matter how hopeless.

ZARA 札拉 said...

Hilang teruskah bang?
Jangan.
Mungkin dia masih bermakna~

baincardin said...

apa yg nak dibiarkan tu bro? ^_^

Nizam.Ariff said...

Aku sedang tenung pemandangan indah cahaya matahari di celah-celah pokok kayu (gambar header blog ini).

Cantik, keemasan, tenteram...
walau pun ia dalam hutan banat mana ntah,
yang mungkin tidak begitu tenteram, penuh dengan perjuangan (seperti Kata Asip).

Tapi, pemandangan itu indah dilihat oleh kita di luar ini.

Cantik. Sanggupkan aku biarkan ia begitu sahaja? sanggupkah aku biarkan ia mati dalam sana?

Aku tak akan biarkan, kalau aku...

yg_indah said...

kalau 'dia' mati susah untuk dihidupkan semula.Tapi boleh.

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

waaaa..
wat happened??
pape pun sabar eyh..

LaDy_ZeRa said...

dah give up ke?

mugiwara said...

hati sudah beku tepu kosong?

makan hati sampai tiada hati?

janganlah begitu~

aloy_paradoks said...

biarkan aje...

kimisai said...

biar pon jagn sampai tiada kesudahan..

adibah said...

Jangan begitu..
kesian pada jiwa
kesian pada raga..

Cairkan, penuhkan
dengan kekuatanmu, bro!

patungcendana said...

betul kau mahu dia hilang?
betul kau mahu dia mati?

kalau betul...itu yang lah yang akan terjadi...

sharamli said...

sure nak biarkan?

Namaku Min said...

sampai bila boleh dibiar?

ashley said...

Aku seolah olah melihat seseorang berjalan dengan kepalanya tunduk..dagu mencecah dada..apakah akan aku biarkannya.....
aaaahh tiba tiba aku terdengar gemersikan suara darinya," Biarlah bulan BICARA sendiri..biarlah BINTANG yang menjadi saksi..."
ish ish ish.. termimpi Broery rupanya aku!!

~~~ kay ~~~ said...

sabar2....
istigfar byk2!

en_me said...

berpuisi abang addy kita ya. haha!

ikatkata said...

Sdra,

Berikan makna pada catatan-catatanmu. Jangan biar ia kosong dan lompong.

Behenti meratap. Setiap pagi matahari terbit membawa sinar yang baru.

Dunia penuh dengan harapan.

Bangkit dan melangkah ke hadapan.

mr.syazwan said...

aloooo awat nya ni.....

kalau dia ilang xpe

den ada meh sni nak timang meh...

hahaahaha

=P

tegezoot said...

kadang2 memang kena biarkan, serah padaNya.

tasikmerah said...

yang mati itu barangkali berganti.

patungcendana said...

aku gembira jika kau bahagia...:-)

Penoreh said...

inalillah

Otit said...

jangan jadi sekejam ini.
nanti lama-lama kamu akan mendapat apa apa.

Otit said...

hehehe..jangan macam ni.nanti lama-lama kamu TIDAK akan mendapat apa-apa.malahan rugi. :)

xiiinam said...

Salam...terima kasih atas doa yang dikirim...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

>> jgn biar diri mu merindui cik marpo'ah...hahaha

~ shakersfear said...

salam ziarah,

http://lepaskansajaburungitu.blogspot.com/

imHepPie said...

xnyesal ke nnti???

~~~ kay ~~~ said...

selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1430H - mohon maaf jika ade kesalahan.
(^_^)

AiE bAhRi said...

Salam Bro Addy,

Jangan biarkan terus hilang sebabnya kelak nanti susah untuk mencari semula barang yang hilang itu walaupun kita pasti kita tidak menggunakannya lagi..

Salam Ramadhan,,semoga kehadiran ramadhan ini menjanjikan sinar keimanan dan kebahagiaan buat diri kamu.

baincardin said...

Salam Ramadhan Addy! Bain juga mohon maaf kalau ada salah dan silap ya!

*Puisi yg best² menanti di bulan yg mulia ni dari kamu :)

kimisai said...

Gua sebenarnya nak Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Bagi Semua Bloggerz dan Umat Islam..Gua Mohon Maaf Jika Ada Melakukan Salah Silap Pada Anda Semua..Puasa Biar Penuh....ngeh3...

patungcendana said...

selamat berpuasa addy.

queenlyana said...

ady,
Selamat Berpuasa Ramadhan.
Semoga apa yang dikerjakan adalah yang lebih baik dari yang sebelumnya.

Marhaban Ya Ramadhan

Paradoks said...

Gua mewakili seluruh ahli PARADOKS mengucapkan selamat ber Ramadhan kepada kalian dan moga Ramadahan kali ini menjanjikan seribu kerahmatan buat kita semua. amin.
-Aloy Paradoks

addyaholix said...

terima kasih untuk semangat dan sokongan kalian, moga kita mampu menjadi yang lebih baik!

Anonymous said...

biarlah?adakah ko dh btl2 berputus asa?i guess dat's a word for those who have give up...dun be,ok..

'sebelum putus tali Tuhan Yang Esa,jangan kau berputus asa...Jangan Kau berputus Asa-Spider'

-Spidey-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...